چگونه لکه قهوه را از فرش دستباف پاک کنیم؟

carpetmohammadi 1402/02/07
لکه قهوه

فرش دستباف : برای تمیز کردن لکه چای، قهوه یا نسکافه از روی فرش با استفاده از محلول سرکه سفید ابتدا باید مقداری کم سرکه سفید (حدودایک سوم لیوان) را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به آن مقداری مایع ظرفشویی اضافه کنید. سپس مقدار کمی از این محلول را روی لکه اسپری کرده و با پارچه نخی یا ابر فشار دهید و تمیز کنید.

لکه قهوه

چگونه لکه قهوه را از فرش دستباف پاک کنیم؟

گر لکه چای یا قهوه روی فرشتان ریخت نگران نباشید با چند راهکار ساده و با استفاده از چند محلول خانگی میتوانید لکه چای و قهوه را بطور کامل از روی فرش خود پاک کنید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هرچه سریعتر نسبت به پاک کردن لکه اقدام کنید بهتر است و اثر لکه روی فرش شما نخواهد ماند.

هنگامی که چای، قهوه یا نسکافه روی فرشتان میریزد ابتدا یک دستمال نخی تمیز یا چند دستمال کاغذی روی آن قرار دهید تا چای و قهوه جذب دستمال بشود. سپس باقی چای یا قهوه ریخته شده روی فرش را با قاشق جمع کنید.

اکنون میتوانید به وسیله محلول های خانگی که به شما معرفی میکنیم فرش خود را بصورت کامل تمیز کنید. فقط کافیست مقداری از این محلول ها را روی لکه بریزید و با دستمال نخی یا تکه ابر روی لکه بکشید و سپس فرش را آبکشی کنید و بگذارید هوا بخورد تا خشک شود.
بهترین محلول های پاک کننده خانگی

در منزل همه ما مقداری سرکه سفید، جوش شیرین، مایع ظرفشویی و یا آبلیمو پیدا میشود. با استفاده از این مواد میتوانید محلول خانگی مورد نظر خود را برای پاک کردن لکه قهوه، چای یا نسکافه درست کنید. در ادامه نحوه درست کردن محلول خانگی با هریک از این مواد را به شما توضیح خواهیم داد.

ا فرش های مدما هیچ نگرانی برای کثیف شدن فرشت نخواهی داشت، خیلی راحت فرش مدما رو بنداز توی ماشین لباسشویی و بشورش!

پس از اینکه اثر لکه بصورت کامل از روی فرشتان پاک شد باید یک ظرف یا تشت زیر فرش قرار بدهید و محل لکه را آبکشی کنید. سپس اگر در منزل خود پنکه دارید آنرا مقابل لکه فرش قرار دهید تا فرش خشک شود. بهتر است هوای کافی به فرش برسد تا بوی سرکه آن برود و فرش بطور کامل خشک شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.