سهم ۳ درصدی زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

r_abbasi9 1396/10/06

سهم ۳ درصدی زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

سهم ۳ درصدی زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

سهم ۳ درصدی زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما از زنجان و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ناصر فغفوری افزود : با توجه به اینکه سهم استان زنجان از صادرات کشور ۱۹.۱ درصد است ، می توان گفت سهم صادرات فرش دستباف در صادرات استان بیش از میزان کشوری است.

وی با اشاره به صادرات ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلاری فرش دستباف با مبدأ تولید استان زنجان گفت: میزان صادرات فرش دستباف با مبدأ تولید استان طی هشت ماهه سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری یادآور شد : بر اساس هدفگذاری صورت گرفته برای صادرات استان ، پیش بینی گردیده بالغ بر ۱۳ میلیون دلار صادرات فرش دستباف تا پایان سال محقق گردد.

وی با اشاره به بازارهای هدف فرش استان اظهار داشت : بخش عمده ای از فرش های پشمی بافته شده به کشور های حاشیه خلیج فارس ، لبنان ، آلمان ، کانادا ، ایتالیا ، برزیل و آفریقای جنوبی صادر می شود و عمده بازار فرش های ابریشمی کشور های ژاپن ، چین و روسیه می باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : ۴۵ درصد فرش های صادراتی را فرش ابریشم و ۵۵ درصد را فرش های پشمی و تابلو فرش شامل می شود.

فغفوری تصریح کرد : بخش عمده ای از فرش های ابریشم بافته شده در استان صادرات می شود به طوریکه ۱۰ الی ۱۵ درصد مصرف داخلی بوده و مابقی به کشورهای مختلف صادر می گردد.

وی میزان تولیدات فرش دستباف استان را در ۸ ماهه سال جاری بالغ بر ۹۶ هزار متر مربع دانست و خاطر نشان ساخت : هم اکنون در استان ۳۰ هزار بافنده فعال و ۳۲ هزار بافنده فصلی و نیمه فعال در حال فعالیت هستند.

منبع : خبرگزاری مهر

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.