انتخاب 14 استان کشور به عنوان پایلوت توسعه فرش دستباف

r_abbasi9 1396/07/26

انتخاب 14 استان کشور به عنوان پایلوت توسعه فرش دستباف

پایلوت توسعه فرش دستباف

انتخاب 14 استان کشور به عنوان پایلوت توسعه فرش دستباف

 

خانه فرش دستباف : ولی ملکی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات فرش دستبافت در مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به این که توسعه فرشبافی در کشور می‌تواند رونق و توسعه منطقه را به دنبال داشته باشد در حال حاضر 14 استان کشور به عنوان پایلوت توسعه فرش دستباف انتخاب شده‌اند که استان اردبیل نیز جزو آن‌ها است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر با کاهش 30 درصدی سهم صادرات فرش ایران در بازارهای جهانی روبه‌رو هستیم که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی مبنای کار قرار داده شود تا بتوانیم صنعت فرش را در استان با رشد قابل توجهی روبه‌رو کنیم و با کاهش موانع و مشکلات به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

پایلوت توسعه فرش دستباف در 14 استان کشور

نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فرصت‌های لازم در ارتباط با بهره‌گیری از صنعت فرش در کشور دست کم گرفته شود چرا که هنرمندان ایرانی در این حوزه همیشضه حرف نخست را برای گفتن داشته‌اند و اگر هم‌اکنون این موارد مورد توجه واقع نشود توسعه کشور که با توسعه قابل توجه فرش به دست می‌آید نادیده گرفته خواهد شد که این موضوع به ضرر کشور است.

ملکی بیان کرد: سه شهرستان مشگین‌شهر، خلخال و کوثر در استان اردبیل به عنوان پایلوت توسعه فرش دستباف انتخاب شده‌اند که در حال حاضر در شهرستان خلخال اقداماتی آغاز شده و در شهرستان مشگین‌شهر در حال انجام است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته بتوانیم هر چه سریع‌تر به تمامی اهداف خود در توسعه صنعت فرش دست یابیم.

وی تصریح کرد: اشتغال‌زایی برای یک هزار نفر در مشگین‌شهر و یک هزار نفر در خلخال در دستور کار قرار داده شده و راه‌اندازی مرکز ملی فرش در شهرستان مشگین‌شهر نیز از دیگر اقداماتی است که به طور حتم در تحقق اهداف مورد نظر نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند و امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر چهار هزار نفر در قالب 30 تعاونی فرش در مشگین‌شهر فعالیت دارند که امیدواریم حمایت‌های همه‌جانبه از این قشر مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی خواسته‌های خود در این زمینه دست یابیم.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.