یک میلیون دلار صادرات فرش دستبافت از استان مرکزی

r_abbasi9 1396/10/09

یک میلیون دلار صادرات فرش دستبافت از استان مرکزی

فرش دستبافت استان مرکزی

یک میلیون دلار صادرات فرش دستبافت از استان مرکزی

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سالانه بین 12 تا 15 هزار مترمربع فرش دستبافت در این استان تولید می شود که تنها راه حفظ و گسترش این کالای با ارزش جذب بازارهای خارجی است.


اصغری با اشاره به اینکه مقصد محموله های صادراتی فرش دستباف کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند می باشد گفت :سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار دلار فرش دستبافت از استان مرکزی به نقاط مخلتف جهان صادر شد و انتظار می رود رقم صادرات در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون 67 کارگاه متمرکز تولید فرش دستبافت در این استان فعال است، افزود: از 32 هزار نفر قالیباف شناسایی شده و دارای کارت قالیبافی در استان، 12هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند.

وی در ادامه گفت: شناساندن ضعف هایی که در حوزه هنر صنعت فرش وجود دارد بسیار ضروری است و برای این مهم در برنامه راهبردی مربوط به فرش، به طور کامل توجه و برنامه ریزی شده است.

فرش دستبافت استان مرکزی به ویژه قالی های لیلیان خمین، ساروق و جیریا از دیرباز در همه نقاط کشور سرآمد بوده است و در سال های نه چندان دور اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از مردم این استان با تولید انواع قالی گره خورده بود.
فرش بافی در استان مرکزی قدمتی 200 ساله دارد.

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.