صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافت

کریمی 1397/04/17
صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافت

صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافت

صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از وجود مشکلات در حوزه صادرات خبر داد و گفت: صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافته است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : عیسی منصوری ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته ساماندهی مشاغل روستایی در دستور کار وزارتخانه قرارگرفته است و سعی داریم بارونق مشاغل روستایی به بهبود شرایط اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: سعی کرده‌ایم فرصتی در اختیار بخش خصوصی و نهادهای اداری قرار دهیم تا بازار اقتصاد رونق پیدا کند، همچنین بررسی نحوه عملکرد نهادهای مربوطه نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه متأسفانه روند پرداخت تسهیلات به‌کندی صورت می‌گیرد، بیان کرد: سعی کرده‌ایم دستیابی به تسهیلات بانکی را نیز سرعت دهیم که در همین راستا، شرایط پرداخت تسهیلات در خردادماه سال جاری وضعیت بهتری داشت.

منصوری در ادامه با تأکید بر اهمیت رونق کارآفرینی و تولیدات داخلی، تصریح کرد: ادارات باید باهم تعامل داشته باشند تا بتوانند به موفقیت در حوزه اشتغال و ایجاد شغل دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی بررسی شود، تأکید کرد: روند بررسی و بهبود شرایط در روستاها و شهرستان‌ها اهمیت دارد و باید در اولویت قرار گیرد و همچنین نباید مسائل ریز در نشست‌های مهم مطرح شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری فعالیت کنیم.

معاون وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای قبول کردن طرح‌ها نیازمند ارائه وثیقه و 20 درصد آورده پروژه ها هستیم، ادامه داد: داشتن چک برگشتی، اقساط معوقه و عدم تأمین تضمین موجب می‌شود که طرح‌های ارائه‌شده مورد قبول واقع نشوند.

منصوری یکی دیگر از مشکلات حوزه اشتغال روستایی را عدم دسترسی به وام بانکی دانست و تأکید کرد: بهبود روند دسترسی به وام و تسریع در پرداخت تسهیلات در اولویت کاری وزارت خانه قرار دارد.

وی خطاب به بانک‌ها با اشاره به اینکه نباید در پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل شود، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی نسبت به افزایش سقف پرداخت تسهیلات از دو میلیارد و 500 تومان به 6 میلیارد تومان رضایت ندارد.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نباید طرح‌ها به دلیل اعمال سلیقه شخصی افراد متوقف شوند.

منصوری در ادامه خطاب به مؤسساتی که میزان مبلغ تسهیلات را در حساب خود نگه می‌دارند، گفت: اگر مؤسسه‌ای تسهیلات را پرداخت نکند و در حساب شخصی خود نگهدارد تخلف کرده است و مجبور به شکایت از آن‌ خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید درزمینهٔ ایجاد شغل کاری کنیم که آمار اشتغال ریزش نکند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه صادرات با مشکل مواجه شده‌ایم، برای مثال صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافته است.

 

صادرات فرش دستباف از پنج هزار تن به 500 تن در کشور کاهش‌یافت

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.