چرا بافت فرش ترکمن به تولید انبوه نمی رسد

r_abbasi9 1396/08/02

چرا بافت فرش ترکمن به تولید انبوه نمی رسد

فرش ترکمن

چرا بافت فرش ترکمن به تولید انبوه نمی رسد

 

خانه فرش دستباف ایران : صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات فرش دست‌بافت کشور محمدرضا صالحی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌شمالی در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: استان خراسان‌شمالی نسبت به‌کل ایران از متوسط بارش باران کمتری دارد و می‌توان از این ظرفیت در بخش انرژی خورشیدی استفاده کرد و پایلوت انرژی خورشیدی و بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی را به همه معرفی کرد.

استاندار خراسان‌شمالی بابیان برنامه‌ریزی به جهت توزیع کیف‌های سیار تولید برق از انرژی خورشیدی گفت: امیدواریم بتوانیم تا 2000 کیف سیار پنل خورشیدی به عشایر، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و تحت پوششان بهزیستی تحویل دهیم.

وی از ایجاد روستای سبز در هر شهرستان خبر داد و افزود: اگر روستای سبز شکل گیرد، صنایعی همچون نوغانداری، ابریشم‌بافی و تولید فرش به‌صورت زنجیره‌ای تولید شغل می‌کند.

صالحی تأمین رنگ فرش از داخل استان را مورد تأکید قرارداد و اظهار کرد: این اقدام در راستای بالا بردن ارزش فرش و صنایع وابسته به آن مفید است.

وی همچنین اقتصاد هنر را یکی از مجموعه‌های کمک‌کننده در اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: توجه به این بخش می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی کمک‌های قابل‌توجهی را صورت دهد.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به صادرات و ارزش‌افزوده فرش گفت: فرش مؤثرترین کالا در صادرات غیرنفتی است و بایستی در جهت حفظ این کالا اقدام و در اروپا و آسیا این ظرفیت ایران مطرح شود.

وی هنر خاص بافت فرش ترکمنی را لازم توجه دانست و عنوان کرد: متأسفانه جایگاهی برای تولید انبوه و متمرکز بافت فرش ترکمنی در نظر گرفته نشده است.

صالحی بر راه‌اندازی تعاونی تولیدی فرش تأکید کرد و گفت: با شکل‌گیری این بخش می‌توان تسهیلات 4 درصدی را اعطا کرد و کمک‌های مناسبی در ارائه تسهیلات انجام داد.

وی همچنین از آمادگی راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در استان خبر داد و افزود: خراسان‌شمالی از استان‌های پرتردد در کشور است به‌نحوی‌که قریب به 20 میلیون نفر از این استان گذر می‌کنند و این ظرفیت مناسبی به جهت اقدام برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش در این استان است که می‌توان به ابزارسازی برای صنعت فرش کمک شایانی کرد.

لازم به ذکر است از صبح امروز (سه‌شنبه 2 آبان) گردهمایی و کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دستباف به مدت سه روز در بجنورد آغاز به کارکرد.

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.