همایش ثبت جهانی فرش دستباف سیستان برگزار شد

r_abbasi9 1396/10/27

همایش ثبت جهانی فرش دستباف سیستان برگزار شد

همایش ثبت جهانی فرش دستباف سیستان برگزار شد

همایش ثبت جهانی فرش دستباف سیستان برگزار شد

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : نادر میرشکار صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سوم بهمن ماه همایش ثبت جهانی فرش دستباف سیستان در شهرستان زابل برگزار می‌شود.

وی افزود: ۸۰ درصد فرش تولیدی استان به کشورهای امریکا و اروپایی صادر می‌شود و ۶۵۰۰ نفر در استان تا کنون کارت شناسایی قالیبافی دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سالانه بیش از ۵ هزار متر مربع فرش دستباف در استان بافته می‌شود.

وی با بیان اینکه فرش دستباف سیستان در ردیف ثبت جهانی قرار گرفت گفت: قالی اصیل و قدیمی این منطقه دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌توان آن را از نوع مواد اولیه، شیوه‌های بافت و نقش‌پردازی و مناطق بافت شهری و روستایی شناخت.

وی ادامه داد: بافندگان بسیاری در سیستان در زمینه بافت قالی و فرش دستباف تبحر کافی و وافی دارند که در صورت فراهم شدن بسترهای لازم به ویژه تکریم بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف و تأمین مواد اولیه مرغوب و بازاریابی مناسب، می‌توان از این فرصت بهترین بهره را برد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستانی‌ها برای بافت قالی از رنگ طبیعی که خود به تهیه آن مبادرت می ورزند استفاده می‌کنند و تار و پود مورد نیاز آن را نیز از پشم گوسفندان خود تهیه می‌کنند.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.