استفاده از نشان استاندارد در برند سازی فرش زنجان

r_abbasi9 1396/10/12

استفاده از نشان استاندارد در برند سازی فرش زنجان

استفاده از نشان استاندارد در برند سازی فرش زنجان

استفاده از نشان استاندارد در برند سازی فرش زنجان

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : داوود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بیش از 30 هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است و به حتم بخش هایی از آن می تواند برای حوزه فرش به کار گرفته شود.


وی یادآورشد: برای فرش ماشینی دریافت نشان استاندارد اجباری شده اما این موضوع در مورد فرش دستبافت رعایت نمی شود و تاکنون لزومی هم نداشته است.
کارگرزاده اظهار کرد: همانگونه که خوشه صنعتی فرش استان زنجان اعلام کرد، مسئولان این حوزه قصد برندسازی این محصول را دارند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: پیشنهاد می شود فعالان و مسئولان این حوزه برای ورود آسان به بازارهای بین المللی و برند سازی از استانداردهای تدوین شده برای نوع نخ، رنگ، نقشه و بافت استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این خوشه صنعتی می تواند استانداردهای مربوطه را شناسایی و آنها را در بحث فرش استفاده کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد را برای آن فرش بگیرند و تبیین کنند که این فرش بر اساس معیارها و شاخص های استاندارد تدوین شده است.

کارگرزاده با بیان اینکه حتی استانداردهایی برای فرهنگ فرش بافی تدوین شده است، ادامه داد: همه به دنبال ارتقای کیفیت محصول خود هستند و به حتم استانداردها می توانند در زمینه فرش زنجان هم نقش موثری ایفا کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در صورتی که فرشبافان قصد صادرات بافته خود را دارند، بهترین اقدام در این زمینه استفاده از استانداردهای پیش بینی شده یا تدوین استانداردهای مورد نیاز است.
زنجان 60 هزار بافنده فرش دارد و طرح فرش بیدگینه و قلتوق آن به تازگی در فهرست میراث فرهنگی ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

منبع : ایرنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.