مددجویان کمیته امداد همدان 825 تخته فرش بافتند

r_abbasi9 1396/10/19

مددجویان کمیته امداد همدان 825 تخته فرش بافتند

مددجویان کمیته امداد همدان 825 تخته فرش بافتند

مددجویان کمیته امداد همدان 825 تخته فرش بافتند

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : شهرام عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اقدامات کمیته امداد در 9 ماهه امسال اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 دستگاه دار قالی در زمینه تولید قالی، گلیم، جاجیم، یلمه، سوماک و ورنی برای مددجویان کمیته امداد در استان فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 20 کارگاه گلیم‌بافی در سطح استان فعال است، گفت: مددجویان در عرصه تولیدات قالی و فرش موفق به بافت 825 تخته فرش به مساحت 2 هزار و 105 متر مربع شدند که از مجموع این تولیدات 810 تخته قالی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در استان همدان ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری ارزش کل بافته‌های مددجویان 18 میلیارد و 60 میلیون ریال بوده و امسال 825 تخته فرش به شهرستان‌ها و مرکز استان فروخته شده است.

وی در خصوص درآمد حاصل شده از فروش فرش نیز گفت: در طول این مدت 14 میلیارد و 800 میلیون ریال درآمد از طریق فروختن فرش کسب درآمد شده است و به مددجویان با توجه به ابعاد فرش بافته شده از یک میلیون تا 5 میلیون تومان تسهیلات برای بافت فرش پرداخت شده است.

عابدی خاطرنشان کرد: هدف کمیته امداد برای تشویق و ترغیب مددجویان زیرپوشش در زمینه بافت فرش تقویت برنامه های مهارتی و توانمندسازی مددجویان به عنوان یک اصل اساسی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی است که با ایجاد اینگونه اشتغال ها بستر و زمینه ای فراهم می شود تا مددجویان و خانواده های بی بضاعت بتوانند از این ظرفیت ها براساس توانایی خود استفاده کنند.

 

 

منبع : فارس نیوز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.