لازمه توسعه صنعت فرش دستباف، پیوند با دانشگاه

r_abbasi9 1396/10/03

لازمه توسعه صنعت فرش دستباف

فرش دستباف

لازمه توسعه صنعت فرش دستباف، پیوند با دانشگاه

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : معاون آموزشی مرکز ملی فرش ایران گفت: تعامل با دانشگاه جهت توسعه فرش ایران رویکرد مرکز است.

به گزارش ایسنا، سید محمد ویسیان در نشست با اعضای گروه فرش دانشگاه اراک در این دانشگاه عنوان کرد: به واسطه تلاش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و به دلیل پیشینه غنی و تاریخی استان مرکزی در حوزه فرش سال گذشته فرش ساروق به ثبت جهانی رسید و با راه‌اندازی رشته فرش در دانشگاه اراک نیز می‌توان توسعه این صنعت را در استان شاهد بود.

وی تصریح کرد: مرکز ملی فرش ایران رویکرد تعاملی با دانشگاه را در پیش گرفته است و تاکنون بیش از 150 طرح پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی را دنبال کرده است که در این مسیر از ظرفیت دانشگاهی می‌توان بهره‌مند شد.

ویسیان با تاکید بر اینکه رشته فرش بین رشته‌ای است و باید از ظرفیت مجموعه‌های مرتبط با آن استفاده کرد، افزود: یکی از پارامترهای اصلی در تعامل با دانشگاه در حوزه فرش برگزاری نشست‌های تخصصی است که مرکز ملی فرش ایران طی دو سال اخیر این امر مورد توجه قرار داده است به طوری که سال گذشته 6 نشست تخصصی را برگزار کرد و برای برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه اراک نیز اعلام آمادگی می‌کند، همچنین در زمینه نظارت بر طرح‌های پژوهشی نیز می‌توان از علاقمندان دانشگاهی استفاده کرد.

وی با اشاره جدیدالتاسیس بودن رشته فرش در دانشگاه ارک گفت: امسال هشتمین دوره المپیاد فرش را پیش رو داریم و قطعا از سال‌های بعد از ظرفیت علمی دانشگاه اراک در قالب داور استفاده خواهیم داشت.

معاون آموزشی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به دوره آموزشی ناظران فنی برای چله‌کشان و دوره آموزشی طراحی برای علاقمندان گفت: استان مرکزی نیز می‌تواند از این دوره‌های آموزشی استفاده کند البته در حوزه انتخاب مدرسین دوره‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد و با توجه به رزومه کاری افراد انتخاب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست دکتر سعید حمیدی رئیس دانشگاه اراک با اشاره به ابتدای راه بودن رشته فرش در دانشگاه اظهار کرد: قطعا برای پیشرفت این رشته و تحقق اهداف باید نظرات راهبردی مرکز ملی فرش را در اختیار داشته باشیم و مسلما به واسطه این راهبری‌ها می‌تواند هدف غایی حاصل و به اشتغال و تولید بیانجامد.

در ادامه حضور رئیس و معاون آموزش مرکز ملی فرش ایران در استان مرکزی برای بازدید از ظرفیت‌های فرش استان به شهرستان کمیجان سفر کردند.

 

 

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.