فعالیت ۷۰۰۰ بافنده فرش در استان قزوین

r_abbasi9 1396/10/05

فعالیت ۷۰۰۰ بافنده فرش در استان قزوین

فعالیت ۷۰۰۰ بافنده فرش در استان قزوین

فعالیت ۷۰۰۰ بافنده فرش در استان قزوین

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ بافنده فرش فعالیت می کنند که ۲۲۰۰ بافنده بیمه شده اند.


به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کبیری درمراسم گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش که دوشنبه شب با حضور معاون امور بازرگانی مرکز ملی فرش ایران و استاندار در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای احیاء فرش اعتماد قزوین اقدامات خوبی صورت گرفته و در این راستا خانه فرش قزوین راه اندازی شده است تا با شناسایی هنرمندان این رشته بتوانیم این فرش را احیاء کنیم.
۷۰۰۰ بافنده در استان قزوین فعالیت می کنند
کبیری بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰۰ بافنده فرش در استان داریم که تاکنون ۲۲۰۰ بافنده بیمه شده اند که دو هزار نفر آنها در روستاها هستند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: در خانه فرش قزوین تاکنون دو تخته فرش با نقشه قزوین بافته شده و در صورت حمایت لازم می توانیم سفارش های بیشتری در این زمینه دریافت کنیم.
کبیری اظهارداشت: برای رونق فضای کسب و کار تاکنون ۲۴۵ طرح از محل تسهیلات اشتغالزایی تسهیلات دریافت کردند.
وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به بافندگان فرش بالغ بر ۳ میلیارد تومان بوده است.
کبیری اظهارداشت: برای جمع کردن صنعتگران فرش دست باف نیازمند بارانداز و محلی مناسب هستیم و در صورت حمایت از خانه فرش می توانیم به فضای کسب و کار در این حوزه رونق بخشیم.
معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یادآورشد:بسیاری از تولیدکنندگان و بافندگان فرش در استان از زنان سرپرست خانوار هستند که با حمایت خود زمینه اشتغال این گروه را فراهم کرده ایم.
صادرات ۳ میلیون دلار فرش دست باف از استان
وی اضافه کرد: در سال جاری سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فرش دستباف از استان قزوین به خارج از کشور از جمله اروپا، سوئد، آمریکا و آلمان صادر شده است.
کبیری اظهارداشت: صنعت فرش با منشاء تولید داخلی و محور صادرات می تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار و تعیین کننده باشد و جایگاه خود را تثبیت کند.
وی خواستار بیمه بافندگان فرش شد تا از این ظرفیت برای اشتغال و رونق اقتصادی استفاده شود.

 

 

منبع : بازار کار

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.