فرش دستباف استان قم وضعیت مطلوبی ندارد

r_abbasi9 1396/09/14

فرش دستباف استان قم وضعیت مطلوبی ندارد

فرش دستباف استان قم وضعیت مطلوبی ندارد

فرش دستباف استان قم وضعیت مطلوبی ندارد

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم که در سالن همایش‌های بعثت فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه فرش قم جایگاه گذشته خود را از دست داده است، اظهار کرد: این صنعت از اهمیت‌های فراوانی برخوردار است و برای ارتقاء این صنعت نیازمند همکاری مردم، مسؤولان و فعالین صنعت فرش هستیم.

وی با بیان اینکه قانون ارزش افزوده برای فرش دستباف لغو شده است، عنوان کرد: متاسفانه قانون بیمه بافندگان به صورت مطلوبی اجرا نمی‌شود و بیمه تامین اجتماعی به بهانه‌های مختلف از اجرای این قانون سر باز می‌زند و مسؤولان مربوطه فرش دستباف باید پاسخگوی این کمبودها باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر خود به استان قم از صنعت فرش دستباف استان قم یاد کرند، گفت: در نمایشگاه‌ها و همایش‌های فرش دستباف باید چالش‌های این صنعت بیان و راهکارهای مناسب برای رفع این چالش‌ها نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرش قم وضعیت مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه چالش‌های زیادی در این عرصه برای بافندگان و تولیدکنندگان وجود دارد و در برخی از موارد فرشی که برای برپایی نمایشگاه‌های برون مرزی به کشورهای دیگر برده می‌شود برای ورود به کشور نیازمند پرداخت گمرک است.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.