ضرورت تعریف بسته حمایتی برای فرش قم

کریمی 1397/04/25
ضرورت تعریف بسته حمایتی برای فرش قم

ضرورت تعریف بسته حمایتی برای فرش قم

ضرورت تعریف بسته حمایتی برای فرش قم

جهان فرش : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به نقش موثر صنعت فرش در تولید و اشتغال گفت: تعریف یک بسته حمایتی برای فرش قم در قالب زنجیره تولید ضروری است.

مهرداد غضنفری روز دوشنبه در جلسه کمیته فرش قم در سالن جلسه های معاونت امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: باید در این بسته اعتبار دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی مشخص شود، چراکه در این صورت مسیر پیگیری آن درست تر تشخیص داده شده و مطالبه ها از مقام های مرکزی نیز شفاف تر مطرح خواهد شد و به طور حتم به وضعیت مطلوب تری خواهیم رسید.

وی توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات و بازار یابی فرش را حائز اهمیت ذکر کرد و گفت: امروز فرایند تجارت در جهان به سمت الکترونیکی شدن در حرکت است و ما نیز باید از فناوری روز برای جهانی شدن محصول ها و کالاهای تولیدی خود استفاده کنیم.
وی با اشاره به ضرورت تسریع در راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم، افزود: باید کارهای مربوط به صنعت فرش را به اهل آن بسپاریم که مشکلات این صنعت را بداند، از این رو اگر اتحادیه فرش استان خواستار قبول این مسئولیت است نباید مانعی برای آن ایجاد کنیم.

طرح احداث نمایشگاه دائمی فرش قم نزدیک عوارضی آزادراه قم – تهران با توجه به حضور سالانه 20 میلیون گردشگر در این استان، در زمینی به مساحت 10هکتار مصوبه هیات دولت وقت در سال 1389 است که در سال های 90 تا 94 مبلغ 86 هزار و 520 میلیون ریال برای ساخت آن اختصاص یافت.

این طرح تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش ها برای تکمیل ساختمان، محوطه سازی، راه دسترسی و انشعاب های آن برای بهره برداری ادامه دارد و به گفته مسئولان امر هنوز زمان دقیق گشایش آن معلوم نیست.

40هزار بافنده فرش ابریشم در مناطق مختلف قم از جمله روستاها وجود دارد.

غضنفری همچنین افزود: با توجه به تدوین سند اشتغال استان و سرمایه 40 هزار میلیارد ریالی برای آن و امضای تفاهم نامه با بانک ها برای پرداخت تسهیلات باید از این ظرفیت در بخش فرش نیز استفاده شود و بخش خصوصی نیز با پرهیز از موضع انفعالی امیدوارانه به این قضیه نگاه کند‌.

بر اساس این سند که وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است، باید با همکاری بخش دولتی قم و بخش خصوصی 14 هزار و 810 شغل با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 43 میلیارد ریال در سال 97 ایجاد شود.

 

ضرورت تعریف بسته حمایتی برای فرش قم

 

منبع : ایرنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.