صادرات فرش دستباف در رکود است

r_abbasi9 1396/10/13

صادرات فرش دستباف در رکود است

صادرات فرش دستباف در رکود است

صادرات فرش دستباف در رکود است

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : صادرات فرش دستباف محوریت هفتمین نشست کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران را به خود اختصاص داد.


این نشست با ارائه گزارشی از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف همراه بود که به تشریح وضعیت صادرات فرش دستباف، موانع و مشکلات ‌پرداخت.
مرتضی میری، دبیر کارگروه فرش و صنایع دستی کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، در این گزارش با اشاره به وضعیت صادرات فرش در دو دهه گذشته، عنوان کرد: آمار و ارقام دودهه گذشته نشان ‌می‌دهد که صادرات فرش ایران در این مدت به‌صورت مقطعی روندی پر فراز و فرود و به‌صورت کلی روندی نزولی را طی کرده است. بالاترین رقم صادراتی در سال ۱۳۷۳ و پایین‌ترین آن در سال ۱۳۹۴ بوده است. کاهش ۸۷ درصدی صادرات فرش ایرانی طی قریب به ۲۰ سال نشان ‌می‌دهد که سیاست‌ها و تصمیمات در این زمینه کاملا ناکارآمد و نادرست بوده است.

میری سپس با اشاره به چالش‌هایی که منجر به کاهش صادرات فرش دستباف شده است، این چالش‌ها را به دو بخش‌خارجی و داخلی تقسیم کرد و گفت: تحریم آمریکا در سال ۲۰۱۰، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و بحران اقتصادی بین‌المللی از جمله موانع صادرات فرش دستباف ایرانی محسوب ‌می‌شوند.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.