رونمایی از نخستین فرش با نقشه مختص زنجان

r_abbasi9 1396/08/11
فرش زنجان

رونمایی از نخستین فرش با نقشه مختص زنجان

فرش زنجان

رونمایی از نخستین فرش با نقشه مختص زنجان

خانه فرش دستباف ایران : از نخستین فرش با نقشه مختص زنجان در دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع استان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، امیر حمیدنیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: بافت این فرش با سرمایه گذاری شرکت شهرکهای صنعتی استان در جهت برندسازی فرش زنجان بوده است و در بافت آن از المان های استان استفاده شده است.

وی افزود: بافت این فرش بیش از یک‌سال به طول انجامیده با توجه به طراحی صورت گرفته و نقش و نگارهای بافته شده در این فرش تلاش شده تا بخشی از فرهنگ غنی زنجان به صورت مفهومی در این آن به نمایش گذاشته شود.

در ادامه سید اسماعیل موسوی طراح فرش مورد اشاره در توضیح المان های به کار رفته در آن اظهار داشت: طرح عمده فرش، نمایش موسیقی آشیقی است و یک بیت شعر از شاعر نامدار استان زنجان، حکیم هیدجی «نه اؤزو بیر یئرده نه دیلده سؤزو / عشق اؤزو عاشق اؤزو معشوق اؤزو» کل این داستان عرفانی را بیان می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای معرفی صنایع‌دستی دو محصول مس و چاروق در این فرش بافته شده و از آثار تاریخی استان نیز گنبد سلطانیه و پل میربها در رج‌های این فرش به چشم می‌خورد.

گفتنی است این فرش که در طول یکسال و با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان بافته شده، کاری ماندگار برای نشان دادن جایگاه فرش دستباف در زنجان بوده و قرار است در موزه فرش زنجان ثبت و نگه‌داری شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.