رشد 14 درصدی صادرات فرش در خراسان شمالی

r_abbasi9 1396/09/08

رشد 14 درصدی صادرات فرش در خراسان شمالی

رشد 14 درصدی صادرات فرش در خراسان شمالی

رشد 14 درصدی صادرات فرش در خراسان شمالی

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  محمود دلپسند روز چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در حوزه صادرات صنایع دستی نیز هفت درصد و در حوزه معدن چهار درصد رشد داشته ایم.


به گزارش ایرنا در هشت ماه سال جاری از این استان 398 هزار تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به 27 کشور دنیا صادر شد که نسبت به پارسال 104 درصد رشد دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی از صادرات به عنوان ویترین اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه زیرساخت ها و حمایت های لازم را به صورت مستمر در حوزه صادرات در استان تاکنون نداشتیم.
دلپسند از تولید و صادرات به عنوان دو ابزار مهم سنجش وضعیت اقتصادی کشورها یاد کرد و افزود: توجه به صادرات باعث ایجاد فرصت های شغلی در داخل کشور می شود چرا که در سایه صادرات، تولید و اشتغال بیشتر در کشور و استان رقم‌می خورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: تحقق نیافتن هدف گذاری صادرات در استان و کشور نشان دهنده فراز و نشیب هایی در حوزه صادرات است.
دلپسند گفت: صادرات مستلزم انجام کارهای زیربنایی و صبر و پایداری بسیار است، با نگاه مقطعی به صادرات و توجه به منابع کوتاه مدت راه به جایی نمی بریم.
وی بر نقش گمرک در صادرات تاکید کرد و افزود: ایجاد گمرک در جاجرم کمک خوبی بوده است که این امر باید در راستای حمایت از صادر کننده و حتی وارد کننده گسترش یابد.
وی از آمادگی گمرک خراسان شمالی برای انجام ‌مسائل اداری صادرات محصولات استان در هر نقطه دیگر کشور اشاره کرد و گفت: با تسهیل گری در این زمینه صادرات استان رشد خواهد یافت.
خراسان شمالی 450 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در حوز کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

 

 

 

منبع : ایرنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.