راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش خراسان شمالی

r_abbasi9 1396/08/04
راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش خراسان شمالی

راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش خراسان شمالی

راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش خراسان شمالی

راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش خراسان شمالی

 

خانه فرش دستباف ایران : محمود دلپسند دیروز در نشست تخصصی فرش خراسان‌شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی روند رو به رشدی در صنعت فرش دارد. در کشور، فرش محدود به یک جغرافیای خاص نیست و در تک تک روستاها٬ ما شاهد تجربه قومیت‌های مختلف و تلفیقی از فرهنگ و هنر طبیعی هستیم که برای ما خیلی ارزشمند است و از اعتقادات دینی و ایرانی جدایی ناپذیر است.

وی افزود: همه ما باید برای رونق فرش فعالیت‌های زیادی انجام بدهیم و رنجیره تولید به مصرف را محکم کرده و آن را حفظ کنیم. فرش در برخورد دیپلماسی خیلی مهم و نقش دارد و اصالت خود را ثابت کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار مطرح کرد: باید راهکارهایی را برای قیمت فرش درنظر بگیریم که خریدار را از خود راضی نگه داریم.

دلپسند بیان کرد: نمایشگاهی برای به ویترین گذاشتن تولید فرش و تجارت آن در استان خواهیم ساخت تا در سال جاری شاهد رشد رونق فرش در جایگاه ثابت در مرکز استان خراسان شمالی باشیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: امسال برای جانمایی نمایشگاه دائمی برنامه‌ریزی خواهد شد تا عامه پسند و دلپسند باشد و یک زنجیره بزرگ صنعت فرش در استان را داشته باشیم.

وی افزود: 22 هزار بافنده در استان خراسان شمالی وجود دارد که تقریبا 80 هزار جمعیت را پوشش می‌دهد و اگر به آن‌ها بیمه تعلق بگیرید و حمایت شوند و بافندگان را در حوزه تامین اجتماعی پشتیبانی کنیم، می‌توانیم کمک حالشان در بحث تولید فرش باشیم و هم‌چنین اگر خانواده‌ها برای جهیزیه دختر‌های خود فرش دست بافت را اضافه کنند تا باعث نمود فرهنگ و هم باعث به نمایش گذاشتن هنر فرش در زندگی خود شوند.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.