درآمد چهار میلیاردی قالی بافی در شهرستان ایوان

r_abbasi9 1396/10/18

درآمد چهار میلیاردی قالی بافی در شهرستان ایوان

درآمد چهار میلیاردی قالی بافی در شهرستان ایوان

درآمد چهار میلیاردی قالی بافی در شهرستان ایوان

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما به نقل از جویزر، “حمیدایراندوست”، میر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایوان اظهار کرد :از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 69تخته فرش ابریشم در شهرستان ایوان به فروش رسیده است که ارزش ریالی این تعداد4میلیاردو 106میلیون ریال است که این رقم نشانگر پیشرفت در این حوزه است.

ایراندوست با اشاره به اینکه فرش های بافته شده در بازار داخلی و خارجی عرضه می شوند، گفت : در حال حاضر 100دار قالی در حال بافت توسط 130مددجوی کمیته امداد امام خمنی می باشد که از این طریق کسب درآمد می کنند.

وی افزود: اولویت اصلی این نهاد استقلال مالی مددجویان است که از طریق انجام و راه اندازی طرح های اشتغال زایی محقق می شود،همچنین از دیگر خدماتی که به بافندگان ارائه می شود این است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

ایراندوست تاکید کرد: بافت و تولید فرش دستباف در حال حاضر یکی از مهم ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد در این شهرستان محسوب می شود.

وی ادامه داد:امسال تاکنون یک میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال زکات شامل: زکات پروژه ها، زکات فطریه، عام، سادات، انعام ، غلات و زکات محصولات کشاورزان در این شهرستان جمع آوری شده است.

ایراندوست بیان کرد:این میزان زکات جمع آوری شده در زمینه عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم، احداث و تعمیرات کلی مسکن، امورات فرهنگی و کمک به نیازمندان این شهرستان هزینه خواهد شد.

ایراندوست با بیان اینکه تمهیدات لازم، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم برای ترویج هرچه بهتر این فریضه الهی صورت گرفته است افزود: سال گذشته میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان ایوان مبلغ ۹۶ میلیون تومان بوده است که درسال جاری پرداخت این واجب الهی نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

 

 

منبع : ایلام بیدار

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.