خودداری فرش فروشان کاشمر از ارسال فرش فروخته شده

r_abbasi9 1396/10/11

خودداری فرش فروشان کاشمر از ارسال فرش فروخته شده

خودداری فرش فروشان کاشمر از ارسال فرش فروخته شده

خودداری فرش فروشان کاشمر از ارسال فرش فروخته شده

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : چند روز قبل بود یکی از تاجران بزرگ فرش تهران برای کلنگ زنی ساخت مدرسه ای در یکی از روستاها به کاشمر آمد و پس از اتمام مراسم در بازدید از بازار فرش این شهر که توسط عده ای از مسئولان که برخی ارتباطی هم با فروشندگان داشتند اقدام به خرید مبلغ 500 میلیون تومان از فرش‌های این منطقه کرد.

به گزارش ایسنا، هر چند مقرر شد بعد از ارسال فرش‎ها به تهران و انجام کار کارشناسی برروی آنها هزینه مورد نظر پرداخت شود اما فروشندگان از ارسال فرش‌ها خودداری کردند. اما در خصوص اینکه چرا این کار صورت گرفت، نائب رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت کاشمر به ایسنا گفت: به رغم اینکه در ابتدا این تاجر بزرگ قصد خرید فرش نداشت اما مقرر شد از بازار فرش کاشمر بازدیدی داشته باشد.

سیدمهدی هاشمی با بیان اینکه چند نفر از مسئولان این تاجر فرش را همراهی می کردند، اظهار کرد: هر چند در ابتدا تنها موضوع بازدید مطرح بود اما در ادامه تصمیم برخرید فرش دستباف کاشمر به مبلغ 500 میلیون تومان را گرفتند.

وی با اعلام اینکه این نوع خرید از نظر ما درست نبود که طی چند دقیقه بسیار محدود چند فرش را نشان دهیم و بدون کنترلی به فروش برسانیم، بیان کرد: بدون شک این نوع فروش عواقب بسیاری دارد چرا که اگر هم فروخته می‌شد باید در تهران توسط کارشناسان فن بازنگری می‌شد.

نائب رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت کاشمر با اشاره به اینکه اگر بعد از فروش ایرادی در فرش‌ها وجود داشت، امکان برگشت آنها وجود دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه این تاجر فرش‌های بسیاری را خریداری کرد اما فروشندگان فرش کاشمر حاضر به ارسال قالی‌های خود به تهران نشدند.

وی با بیان اینکه فروشندگان به خریدار قیمت‌های بالاتری را اعلام کرده بودند، عنوان کرد: قطعا اگر فروشندگان فرش کاشمر می‌توانستند از وجود چنین تاجری استفاده بهتری کنند برای آینده فرش منطقه بسیار بهتر بود.

هاشمی با اعلام اینکه این تاجر تنها به بازار فرش رفت و از فروشگاه‌ها بازدیدی نداشت، بیان کرد: پس از خرید فرش‌ها توسط تاجر مقرر شد قالی‌ها به تهران ارسال و در آنجا کار کارشناسانی و بازنگری مجدد شود و در صورت تائید نهایی هزینه تمامی فرش‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه حتی مقرر شد هزینه باربری را این تاجر فرش پرداخت کند، اظهار کرد: بازاریان برای خود دلایل بسیاری آوردند و اعلام کردند فرش‌ها اگر ارسال شود و کار کارشناسی صورت گیرد به این قیمتی که در کاشمر اعلام شده نمی‌ارزد.

نائب رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت کاشمر با بیان اینکه هرچند قیمت‌هایی که فروشندگان برای فروش فرش‌ها اعلام کرده بودند بالاتر از قیمت واقعی بود اما برای بازار تهران خوب بود، افزود: بسیاری از فرش‌هایی که این تاجر برای خرید انتخاب کرده بود استثنایی و خاص بودند.

وی با اعلام اینکه خرید با عجله با کسی که برای این کار وقت لازم را می‌گذارد و فرش‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند بسیار متفاوت است، گفت: متاسفانه فروشندگان فرش کاشمر در قیمت دهی و فروش کمی عجله کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه با این وجود بازهم از کسانی که فرش‌ها را به فروش رسانده بودند خواستیم برای جلب اعتماد فرد خریدار از ارسال منصرف نشوند و برای ادامه کار وی را متقاعد کنند، اظهار کرد: متاسفانه قالی فروشان از ارسال فرش‌ها منصرف شده‌اند و این به نوعی بی اعتمادی را برای خریدار به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه لااقل اگر کیفیت مطلوب نبود باید قیمت مناسب گفته می‌شد، عنوان کرد: این تاجر همه نوع فرش را خریداری کرد اما به دلیل این که مقرر شد در تهران مجدد مورد ارزیابی قرار گیرند فروشندگان از ارسال فرش ها منصرف شدند.

 

 

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.