حضور صادرکنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های آلمان و چین

r_abbasi9 1396/08/13
حضور صادرکنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های فرش آلمان و چین

حضور صادرکنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های فرش آلمان و چین

حضور صادرکنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های فرش آلمان و چین

حضور صادرکنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های فرش آلمان و چین

خانه فرش دستباف ایران : فیروزه حاج‌علی اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در زنجان با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها را در بحث رونق بازار فرش درگیر کردیم اظها داشت: بحث افزایش کیفیت رنگرزی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و بحث رنگرزی یکی از مشکلات مهم در حوزه فرش است.

وی افزود: طرح راه اندازی واحدرنگرزی گیاهی به منظور اخذ وام به صندوق کار آفرینی امید و شرکت شهرکهای صنعتی داده شده است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به کیفیت پایین رنگرزی‌ها در زنجان اشاره کرد و افزود: این امر به مواد اولیه برمی‌گردد و تامین کنندگان مواد اولیه نیاز به سرمایه در گردش دارند و برای اینکه این سرمایه در گردش اتفاق بیفتد باید توسط یک سازمانی حمایت شود.

وی گفت: اگر کوچکترین حمایتی از طرف صندوق کارآفرینی امید و نهادهای پشتیبان شود تحول عظیمی در صنعت فرش ایجاد می‌شود.

حاج‌علی اکبری با اشاره به اینکه حلقه‌های مفقوده در حوزه فرش شناسایی شده است افزود: مشکلات حوزه فرش احصا شده است.

وی با شاره به بافت نخستین فرش با المان‌های زنجان افزود: این طرح برای فعالان حوزه معرفی می‌شود.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر فرش ابریشم تولیدی استان زنجان صادر می‌شود افزود: تنها مشکل این است که فرش به نام سایر استانها مانند قم صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم فرش استان زنجان را برند سازی کنیم افزود: هدف ما بیشتر مطرح کردن فرش زنجان در بازار‌های بین‌المللی است.

حاج‌علی‌اکبری به تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش زنجان اشاره و بیان کرد: همه فرش‌هایی که پتانسل صادراتی دارند از طریق این کنسرسیوم صادر می‌شود.

وی با اشاره به حضور صادر کنندگان فعال فرش در نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: در آذر ماه نیز نخستین پاویون فرش دستباف ایران در چین افتتاح خواهد شد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به حضور فعالان حوزه فرش زنجان در این نمایشگاه بیان کرد: 14 خوشه فرش در این نمایشگاه فرش‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی حضور صادر کنندگان زنجانی در نمایشگاه‌های آلمان و چین را از برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: بهترین بازار‌ فرش ایران در چین است.

حاج‌علی‌اکبری افزود: فرش‌های ارزان قیمت و گران قیمت ایرانی در بازار چین بدون هیچ مشکلی عرضه می‌شود و تقاضای فرش‌های گران قیمت در بازار چین بسیار مناسب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.