حضور بانوی بافنده تابلو فرش در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق

کریمی 1397/04/27
حضور بانوی بافنده تابلو فرش در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق

حضور بانوی بافنده تابلو فرش در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق

حضور بانوی بافنده تابلو فرش در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق

جهان فرش :  طیبه، هنرمند موفق بجنوردی که ۱۶ سال است در رشته بافت تابلو فرش فعالیت دارد و هم‌اکنون مدیریت کارگاه تولیدی به همراه ۵۰ بافنده را بر عهده دارد.

در این گزارش گفتگویی داشتیم با یکی از بانوان توانمند خراسان شمالی که امروز به دلیل توانمندی از سوی چندین کشور برای حضور در نمایشگاه دعوت‌شده است.

وی تنها بانوی ایرانی حاضر در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق بود. وی با حضور در آن نمایشگاه ثابت کرد که خواستن توانستن است.

وی تاکنون از سوی کشور، روسیه، آذربایجان و تاجیکستان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی دعوت‌شده است.

این بانوی کارآفرین بابیان اینکه فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش را از سال ۷۹ در این حوزه آغاز کرده است، گفت: بعد از گذران یک دوره آموزشی در کنار تجربیات خودم، حدود ۱۰ سال در روستای محل زندگی‌ام به افراد زیادی آموزش دادم تا اینکه به مرکز استان نقل‌مکان کردیم و آنجا بود که ایده راه‌اندازی کارگاه آموزشی به ذهنم خطور کرد.

طیبه با یادآوری اینکه از سال ۹۰ کار آموزش را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده است، افزود: کارم را با تسهیلات پنج میلیون تومان کمیته امداد آغاز کردم و هم‌اکنون بیش از ۵۰ شاگرد را به‌صورت مستقیم آموزش می‌دهم.

وی تخصص کاری‌اش را درزمینهٔ فرش، تابلو فرش، گلیم عنوان کرد و گفت: طرح‌های من شامل منظره، مجلسی، پرتره، میوه، گل، مینیاتور و اشخاص هستند که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به‌صورت تابلو فرش به شهرهای تبریز، مشهد و تهران عرضه می‌شوند.

این بانوی بافنده تابلو فرش در ادامه به شیوه به‌کارگیری زنان متقاضی در این شغل اشاره کرد و گفت: بانوان متقاضی برای شروع این کار ابتدا در یک کلاس ۱۰ ساعته با مربی‌گری خودم، آموزش کامل را می‌بیند و با تحویل گرفتن دار و مواد اولیه شروع به کار می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که این کار را انجام می‌دهند از تمامی اقشار شامل ازجمله دانشجویانی که برای تهیه مبلغ شهریه کار می‌کنند، زنان سرپرست خانوار وزنان نیازمند هستند.

طیبه در ادامه به حضورش در نمایشگاه داخل و خارج از کشور اشاره و بیان کرد: از ابتدای تأسیس شرکت در چندین نمایشگاه داخلی شرکت کردم که نمایشگاه اول در تهران بود که به‌صورت نمادین برگزار شد و تبلیغات خوبی برای کارها شد و سفارش‌ها زیادی گرفتند.

نمایشگاه جشن رمضان زیر نظر کمیته امداد در تهران برگزار شد که فروشی خوبی داشتم؛ و همچنین نمایشگاه‌های دیگری نیز در استان خراسان شمالی برگزار شد که موقعیت خوبی برای بازاریابی محصولاتم بود. طی امسال و سال قبل نیز از سوی کشورهای روسیه، آذربایجان و تاجیکستان دعوت شدم که به دلایل شخصی نتوانستم در آن نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنم.

وی به حضورش در نمایشگاه بین‌المللی عراق اشاره کرد و گفت: من در آن نمایشگاه توانستم دستاوردهایم را عرضه کنم که خوشبختانه از سوی آن کشور موردتقدیر قرار گرفتم و خروجی خوبی برای محصولاتم داشت. ۱۶ شبکه کشور عراق با من مصاحبه‌های مطبوعاتی داشت و همین امر باعث معرفی آثار من به سراسر دنیا شد.

 

حضور بانوی بافنده تابلو فرش در نمایشگاه صنایع‌دستی عراق

 

منبع : news.emdad

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.