جذب گردشگر با معرفی فرش دستباف تبریز

r_abbasi9 1396/10/18

جذب گردشگر با معرفی فرش دستباف تبریز

carpet-news-8nhy

جذب گردشگر با معرفی فرش دستباف تبریز

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : چمنی در جلسه فعالان حوزه فرش دستباف در تبریز افزود : بخش خصوصی نباید منتظر کمکهای دولتی در خصوص شناساندن جایگاه فرش دستباف باشد بلکه برای حل مشکل اشتغال و تولید در این حوزه وارد میدان شود.
وی گفت : رویداد تبریز 2018 فرصت مناسبی است تا هفته ای در تقویم کشور برای فرش دستباف در نظر گرفته شود تا هنر اصیل ایرانی بیشتر معرفی شود.


به گفته چمنی تدوین کتابی برای نام آوران فرش استان و اختصاص برنامه هایی در صدا و سیما برای شناساندن فرش دستباف مؤثر است.
رئیس اتحادیه فرش دستباف خاطرنشان کرد : تلاش می کنیم نمایشگاه بین المللی فرش که هرساله در تهران برگزار می شود در سال 2018 به میزبانی تبریز برگزار شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت:بخش دولتی به تنهایی قادر نیست برنامه های مربوط به تبریز 2018 را پیش ببرد و بخش خصوصی باید در این موضوع فعال شود.
به آفرین از فعالان حوزه فرش دستباف خواست زمینه ای برای نشان دادن مراحل تولید این هنر صنعت را از صفر تا صد فراهم کنند تا گردشگران بتوانند از نزدیک مراحل بافت را ببینند.
ارائه فرش دستباف با قیمت مناسب،تعیین محلی مناسب برای فروش ، ارائه اطلاعات درست و کافی به گردشگران از طریق راهنمایان گردشگری درباره فرش دستباف ، تشکیل کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی از پیشنهاداتی بود که برای اجرا در این جلسه مطرح و تصویب شد.
هر سال در کشور 3 میلیون متر مربع فرش دستباف بافته می شود که 65 درصد آن به 80 کشور جهان صادر می شود.
سهم آذربایجان شرقی هم از این میزان تولید و صادرات هر کدام 35 درصد است.
بیش از 200 هزار نفر در استان به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه هنر صنعت فرش و صنایع جنبی آن اشتغال دارند.
با توجه به فرارسیدن 2018 سال انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی این هنر صنعت نفیس می تواند جاذبه ای مهم برای جذب گردشگران به آذربایجان شرقی و تبریز باشد.

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.