ثبت نام۶۰۰ هزار قالیباف برای پوشش بیمه بازنشستگی

r_abbasi9 1396/08/11

ثبت نام۶۰۰ هزار قالیباف برای پوشش بیمه بازنشستگی

خانه فرش دستباف ایران : عبدالله بهرامی ، تعداد قالیبافان شهری و روستایی سراسر کشور را که از خدمات بیمه بازنشستگی محروم هستند بیش از ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و از این افراد خواست با مراجعه به سامانه اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف شهری و روستایی و یا شبکه‌های تعاونی در سراسر کشور و همچنین تکمیل فرم‌های ثبت نام از خدمات بیمه بازنشستگی بهره‌مند شوند.


وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و بازنشستگان اجرایی می‌شود حق بیمه‌ای را که قالیبافان باید بپردازند سالانه ۴۵۰ هزار تومان دانست و گفت: براساس قانون سهم دولت برای پوشش بیمه‌ای بازنشستگی قالیبافان دوبرابر مبلغی است که قالیبافان می‌پردازند.
بهرامی طرح بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی را که از سال ۸۸ برای قالیبافان سراسر کشور اجرایی شده است بدلیل پوشش ندادن همه مشمولان ناموفق توصیف کرد و افزود: در طرح جدید دولت، علاوه براینکه بازرسی‌های تامین اجتماعی وجود ندارد داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی نیست.
وی با بیان اینکه در تامین اجتماعی حق بیمه برای همه یکسان است تاکید کرد: در طرح جدید قالیبافان درصورتی که سالانه تا ۸۰۰ هزارتومان حق بیمه بپردازند به همین میزان از مستمری بالاتری در زمان بازنشستگی برخوردار می‌شوند.
بهرامی عضویت در تعاونی‌ها را مهمترین شرط برای استفاده از خدمات بیمه‌ای بازنشستگی برای قالیبافان دانست و تاکید کرد: البته افرادی که دارای سابقه بیمه‌ای در تامین اجتماعی هستند می‌توانند با انتقال سوابق خود از این پس از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و بازنشستگان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از بیمه بازنشستگی نباید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند حداکثر سن برای بهره گیری از خدمات این نوع بیمه را نیز ۵۰ سال دانست و گفت:: متقاضیان همچنین می‌توانند برای ثبت نام از طریق تلفن‌ ۰۲۱۷۷۱۸۰۷۴۱اقدام کنند.
بهرامی افزود: اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی بلافاصله پس از دریافت مدارک متقاضیان مراتب را برای ثبت نام در بیمه اجتماعی روستائیان عشایر و کشاورزان دنبال می‌کند.

ثبت نام۶۰۰ هزار قالیباف برای پوشش بیمه بازنشستگی

 

منبع : خبرگزاری صداوسیما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.