تولید یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان

کریمی 1397/05/07
تولی یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان

تولی یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان

تولید یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان

جهان فرش : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۴ ماهه نخست امسال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بیش از یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش، جاجیم و قالی دستباف تولید کردند.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل  اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بیش از یک هزار و 100 مترمربع فرش، جاجیم و قالی دستباف تولید کرده‌اند که ارزش تولیدات آنها بیش از هفت میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: تولیدات مددجویان استان شامل 505 تخت فرش بوده که 234 تخته از این تعداد تابلو فرش، 183 تخته فرش، 46 تخته جاجیم و 42 تخته گلیم بوده و توسط مددجویان بافته شده و به بازارهای هدف برای فروش ارسال شده است که تلاش می‌کنیم در راستای حمایت از تولیدات مددجویان بازار مناسبی برای فروش این محصولات ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به کیفیت بالای فرش تولیدی مددجویان با رج‌شماری 30 تا 70 رج در قالب ریز و درشت‌بافی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالایی که این تولیدات داشته تقاضای بسیاری برای این تولیدات وجود داشته و مشکلی در زمینه فروش این فرش و قالی‌های تولید شده وجود ندارد اما به دنبال فروش بی‌واسطه این تولیدات هستیم.

سیفی با اشاره به اجرای یک هزار و 200 طرح قالیبافی در استان اردبیل برای مددجویان این نهاد گفت: طرح‌های اجرای شده در این حوزه موفقیت قابل قبولی و مطلوبی داشته که حمایت از قالیبافان از مهمترین برنامه ها بوده و در این راستا از یک هزار و 615 نفر قالیباف تحت پوشش این نهاد در استان حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از صنایع دستی تولیدی که در سطح استان توسط صنعتگران و هنرمندان تولید می‌شود بخش قابل توجهی مربوط به مددجویان این نهاد بوده که با ایجاد مشاغل خانگی در کنار خوداشتغالی زمینه‌ساز افزایش تولید نیز شده‌اند.

 

تولید یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.