تلاش مسئولین برای برگزاری نمایشگاه سال آینده فرش در سطح بین المللی

کریمی 1397/05/18
تلاش مسئولین برای برگزاری نمایشگاه سال آینده فرش در سطح بین المللی

تلاش مسئولین برای برگزاری نمایشگاه سال آینده فرش در سطح بین المللی
تلاش مسئولین برای برگزاری نمایشگاه سال آینده فرش در سطح بین المللی

جهان فرش : معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: تاکید می کنیم با همت مسئولان و بافندگان و فعالان عرصه فرش نمایشگاه فرش دستباف استان اردبیل باید در سطح بین‌المللی و با حضور کشورهای مختلف برگزار شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در آئین گشایش فرش دستباف اردبیل اظهار کرد: استاندار اردبیل از بدو ورود به استان دو موضوع را در دستور کار قرار داده که تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه بعد از گذشت 15 سال جزو اولویت‌های اصلی است که از محل بانک ملی فاینانس 750 میلیارد تومانی برای این پروژه تصویب شده تا در مدت سه سال راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام برسد.

وی ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را دیگر رویکرد استاندار اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 65 هزار بیکار در استان تلاش می‌کنیم تا در یک برنامه واقع‌بینانه نه آرمانی سالانه فرصت 20 هزار شغل را ایجاد کنیم که این میزان از سهمیه 7 هزار نفری ما بیشتر است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: هر چند استان اردبیل یک استان کشاورزی و گردشگری است و بیشترین شاغلین این استان در بخش کشاورزی و خدمات هستند اما تلاش می‌کنیم با افزایش بهره‌وری و توسعه صنایع تبدیلی و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی‌ها به سمتی حرکت کنیم تا بیشترین ارزش افزوده نصیب تولیدکنندگان این استان شود.

حسین‌زاده افزود: 11 هزار نفر از اشتغال 20 هزار نفری استان در بخش صنعت بپیش‌بینی شده که در این بین صنایع دستی و فرش در اولویت توجه ما قرار دارد.
وی ادامه داد: ما با دعوت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان توانمند فرش نسبت به راه‌اندازی کارگاه‌های متمرکز تولید فرش در بسیاری از شهرها نظیر کوثر، خلخال و گرمی اقدام کردیم که در کنار آموزش بافندگان تولید گسترده مورد حمایت جدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود 4 تا 6 درصد برای تولیدکنندگان فرش خبر داد و تصریح کرد: در یک تفاهم سه جانبه با مرکز فرش ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری تلاشمان بر توسعه و گسترش هنرصنعت فرش در این استان است.

 

راه‌اندازی 12 کارگاه فرش دستبافی در 4 ماهه امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: در چهار ماهه امسال 12 کارگاه فرشبافی در استان اردبیل راه‌اندازی شود.
سیدحامد عاملی تصریح کرد: در این کارگاه‌ها به طور متوسط 20 تا 35 نفر مشغول بکار هستند و سعی می‌کنند با تولید متنوع فرش نیاز بازار داخلی و خارجی را تامین کنند.
وی افزود: از محل تسهیلات روستایی 450 نفر با رقم تسهیلات پرداختی 4.5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند تا تسهیلات خود را دریافت کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از معرفی سه مجتمع قالیبافی برای بهره‌مندی از 10 میلیارد تومان تسهیلات به بانک عامل و همچنین پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان به مجموعه‌های پشتیبان در این حوزه خبر داد و گفت: در حوزه فرش در سطح استان اردبیل بیش از 55 هزار نفر مشغول فعالیت هستند که با توجه به مزیت این هنرصنعت استقبال جوانان به ویژه بانوان به این حوزه بیشتر از سایر حوزه‌هاست.

عاملی بیان کرد: ما در پاسداشت این میراث عظیم در کنار خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها باید ظرفیت‌های موجود را قدر بدانیم و به تقویت و توسعه آن همتی واقعی داشته باشیم که در کنار این امر بازاریابی و صادرات خوب فرش باید به نحوی انجام شود تا شاهد ارتقای جایگاه فرش دستباف استان اردبیل باشیم.

 

تلاش مسئولین برای برگزاری نمایشگاه سال آینده فرش در سطح بین المللی

 

منبع : جماران

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.