تغییر ذائقه در بافت فرش زنجان

کریمی 1397/04/18
تغییر ذائقه در بافت فرش زنجان

تغییر ذائقه در بافت فرش زنجان

تغییر ذائقه در بافت فرش زنجان

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ذائقه در بافت فرش در استان به صورت کدبافی در حال تغییر است.

جهان فرش : ‌سیدمحسن جعفری ، ‌اظهار کرد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش‌های استان زنجان هستند و ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود‌.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۰۱ نفر برای بیمه قالیبافی به سازمان اجتماعی استان زنجان معرفی شدند و در مجموع بیش از ۷ هزار قالیباف در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند‌.

‌جعفری خاطرنشان کرد: براساس هدف‌گذاری، قرار است تعداد بیمه‌شدگان قالیباف در استان به ۲۰ هزار نفر برسد، چرا که این استان بیش از ۶۰ هزار بافنده دارد و امسال هم با تخصیص اعتبار تعداد زیادی از قالی‌بافان بیمه خواهند شد‌.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: بیشترین نقشه‌هایی که در استان بافته می‌شود، طرح بیدگینه، طرح قلتوق و طرح ماهی افشار است که در این بین طرح ماهی افشار نیز بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه ذائقه در بافت فرش در استان در حال تغییر است، اظهار کرد: بافت به صورت کدبافی در استان بیشتر شده و این سبب شده که سبک بافت در استان با تغییراتی مواجه شود و این تغییر در نوع بافت فرش، سبب تغییر در ذائقه بازار شده است.

 

تغییر ذائقه در بافت فرش زنجان

 

منبع : تهران پرس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.