تعطیلی تعدادی از مغازه های فروش فرش دستباف اصفهان

r_abbasi9 1396/10/10

تعطیلی تعدادی از مغازه های فروش فرش دستباف اصفهان

تعطیلی تعدادی از مغازه های فروش فرش دستباف اصفهان

تعطیلی تعدادی از مغازه های فروش فرش دستباف اصفهان

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  رئیس اتحادیه فروشندگان فرش اصفهان گفت: رکود در بازار فرش اصفهان به چهار سال رسیده است و در این شرایط ۱۵ درصد مغازه ها در این عرصه به تعطیلی کشیده شدند.

محمود دایی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ نفر از فروشندگان فرش در اصفهان دارای پروانه رسمی هستند و این در حالی است که تعدادی هم بدون مجوز در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی در بازار فروش، فرش اصفهان وجود دارد، اعلام کرد: امروز از تجار ژاپنی، امریکایی و اروپایی در بازار فرش اصفهان خبری نیست و عمده گردشگرانی که به اصفهان سفر می کنند از کشورهای شرقی هستند و به همین دلیل توانایی خرید آنچنانی فرش دستباف را ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش اصفهان با اشاره به اینکه یکی از عوامل رونق فرش در آن زمان وجود تجار اروپایی و متمول در بازار اصفهان بو، گفت: این در حالی است که یکی از عوامل رکود بازار فرش در اصفهان عدم به روزرسانی نقشه های فرش است و دیگر کمتر کسی زیر بار نقشه های با سبک های شلوغ می رود.

وی ادامه داد: نقشه های فرش دستباف اصفهان تکراری شده است و دیگر برای تجار کشورهای خارجی جذابیتی ندارد.

دایی با اظهار اینکه بازارهای عمده فروش فرش اصفهان امروز در یک رکود سنگینی به سر می‌برد، اضافه کرد: امروز فرش های ماشینی به خاطر تنوع نقشه و رنگ جایگزین فرش های دستباف شده است.

وی با بیان اینکه فرش های دستباف زیادی روی دست فروشندگان مانده که هنوز تدابیری برای فروش این فرش ها نشده است و انبارهای بسیاری از مغازه داران مملو از فرش های دستباف است، افزود: قیمت های فرش های دستباف با توجه به کیفیت و نوع بافت متفاوت است و نمی توان گفت که قیمت های بالا عامل عدم فروش فرش های دستباف شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش اصفهان ادامه داد: در حال حاضر قم به دلیل وجود فرش های دستباف ابریشمی بازار خوبی را برای خود رقم زده است.

وی با اعلام اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد فروشندگان فرش دستباف اصفهان، مغازه های خود را بستند، گفت: امروزه صادرات فرش کهنه و دست دوم بسیار کاهش یافته است یعنی استقبالی از این دست فرش ها نمی شود و تنها به صورت محدود فرش های دستباف نایینی و اردکانی به صورت خانگی به فروش می رسد.

 

 

منبع : اصفهان امروز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.