تشکیل کنسرسیوم صاداراتی فرش دستباف

r_abbasi9 1396/10/04

تشکیل کنسرسیوم صاداراتی فرش دستباف

تشکیل کنسرسیوم صاداراتی فرش دستباف

تشکیل کنسرسیوم صاداراتی فرش دستباف

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، یداله رحمانی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با توجه به قابلیت های استان فارس در زمینه های متعدد کسب و کار تاکنون 9 خوشه کسب و کار از جمله گلاب و عرقیات میمند ، سنگ شمال فارس ، رب گوجه و شوریجات فارس ، فرش دستباف ، شیرین بیان ، آب معدنی ،سنگ نی ریز ، تجهیزات پالایشگاهی و خرمای جنوب فارس امکان سنجی آن خاتمه یافته و مدیران با برنامه ریزی های متعدد در پی ورود به بازار جهانی جهت ارائه محصوالت استان می باشد .

وی در ادامه بیان نمود: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش دستباف فارس نیز تصمیمات لازم به منظور تقویت توان صادرات استان جهت ورود به بازارهای صادراتی مورد هدف برنامه ریزی شده است.
رحمانی همچنین با اشاره به دبیرخانه خوشه های فرش دستباف ایران اضافه کرد: این دبیرخانه متشکل از 41 استان است که مرکزیت آن در فارس می باشد و به نوعی هدایت و راهبری دیگر استانهای کشور را نیز عهده دار می باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار داشت : با ایجاد فروشگاه مشترک کنسرسیوم های خوشه های فرش کشور در چین ، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی فارس در تهران ، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه زنجیره های کنسرسیوم های خوشه فارس در سه نقطه اصلی استان ( شیراز ، آباده و فیروزآباد ) برنامه ریزی هایی از طرف کنسرسیوم جهت معرفی فرش دستباف استان صورت پذیرفته است .
یداله رحمانی در ادامه افزود : در خوشه گلاب و عرقیات میمند فارس توانمندیهای این کنسرسیوم در راستای توسعه بازار، شرکت در نمایشگاه های عمان ، روسیه ، ایتالیا هدف گذاری شده و با راه اندازی فروشگاه در عمان زمینه حضور این رشته پرمشتری در بازارهای هدف برنامه ریزی شده است.

 

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.