تدوین دانشنامه فرش دستباف استان مرکزی

r_abbasi9 1396/10/19

تدوین دانشنامه فرش دستباف استان مرکزی

تدوین دانشنامه فرش دستباف استان مرکزی

تدوین دانشنامه فرش دستباف استان مرکزی

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : دکتر علی اصغر میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنیاد ایران‌شناسی طرح‌های پژوهشی برای شعب بنیاد در استان‌ها تعریف می‌کند که یکی از این طرح‌های ملی تدوین دانشنامه مشاغل سنتی است.

وی تصریح کرد: فرش در استان مرکزی قدمت و تاریخ دیرینه‌ای دارد و علاوه بر آن گستردگی این هنر صنعت در استان بسیار بالاست، بر همین اساس یکی از محورهای اصلی در اجرای این طرح، تهیه دانشنامه فرش استان مرکزی انتخاب شد.

میرزایی با اشاره به اینکه تهیه این دانشنامه اخیرا آغاز شده است، گفت: موضوعات و شاخه‌های مرتبط با فرش استان مرکزی بسیار زیاد است، در مقابل بنیاد ایرانشناسی استان مرکزی با کمبود نیروی انسانی مواجه است بر همین اساس نمی‌توان زمانبندی دقیقی برای تهیه این دانشنامه در نظر گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا گروه فرش در دانشگاه اراک راه‌اندازی شده تصمیم بر این است که از کمک اعضای هیات علمی گروه و متخصصان این حوزه در گروه فرش جهت سرعت گرفتن کار استفاده شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پس از تهیه این دانشنامه برای تایید به بنیاد ایران‌شناسی کشور ارسال خواهد شد که در صورت عدم وجود نواقص و یا ایرادات برای انجام مراحل نهایی اقدام می‌شود.

 

 

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.