تامین بیمه 500 هزار نفر از فعالان صنایع دستی

r_abbasi9 1396/10/27

تامین بیمه 500 هزار نفر از فعالان صنایع دستی

تامین بیمه 500 هزار نفر از فعالان صنایع دستی

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : علی وقف چی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی که با حضور مقامات صنایع دستی و تعدادی از نمایندگان فراکسیون صنایع دستی مجلس در امارت کوشک برگزار شد، اظهار کرد: علاه بر بیمه فعالان صنایع دستی، حذف مالیات بر ارزش افزوده صنایع دستی از دغدغه های جدی ما است.


وی ادامه داد: با وجود گنجاندن این پیشنهاد در طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی، متاسفانه این بند حذف و قرار شد تا این مورد در بخش قوانین مالیات با کمک همکاران در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتقای مسوولیت های صندوق احیاء اماکن فرهنگی و تاریخی و حمایت از فرش و صنایع دستی از دیگر طرح های ما در مجلس بود که خوشبختانه روز گذشته(سه شنبه) با کسب 80 درصد آراء در صحن علنی تصویب شد.
وی افزود: در آینده نه چندان دور درآمدهای کنونی کشور کاهش پیدا می کند و نا گزیریم به سمت درآمدهای گردشگری و صنایع دستی برویم.
وقف چی تاکید کرد: به همین دلیل باید خلاءهای قانونی توسعه این صنایع رفع شود، برای همین فراکسیون فرش و صنایع دستی بزرگترین فراکسیون مجلس است.
وی یادآور شد: در دیدار با برخی مقامات خارجی به آنها گوشزد کرده ام که دلیل بزرگترین فراکسیون بودن صنایع دستی در مجلس این است که اگر روزی دشمنان به تحریم نفت ایران اقدام کردند بتوانیم به راحتی از آن عبور کنیم.
رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس عنوان کرد: امروز فرش پاسپورت معنوی کشور است و صادرات فرهنگی آسان ترین راه برای رسیدن به صلح جهانی است.
وی ادامه داد: از استان ها می خواهیم در ایام عید نوروز با همه ظرفیت خود نمایشگاه فرش و صنایع دستی برگزار کنند تا علاوه بر فروش ظرفیت این استان ها شناسانده شود.
وقت چی یادآور شد: مجلس این ظرفیت را دارد که همه جانبه صنایع دستی را حمایت و دغدغه های جامعه را در این رابطه رفع کند.

 

 

منبع : ایرنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.