تأیید 23 کشور برای مراحل ثبت جهانی فرش کلیایی

r_abbasi9 1396/07/30

تأیید 23 کشور برای مراحل ثبت جهانی فرش کلیایی

تأیید 23 کشور برای مراحل ثبت جهانی فرش کلیایی

تأیید 23 کشور برای مراحل ثبت جهانی فرش کلیایی

خانه فرش دستباف ایران : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: فرش کلیایی پس از تایید نشان ملی توسط مرکز ملی فرش ایران، هم‌اکنون با تأیید 23 کشور عضو مراحل ثبت جهانی را طی می‌کند.

نعمت‌الله حقیقی صبح امروز در بیست و ششمین جلسه کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در بحث فرش سنجابی و فرش کلیایی عملکرد خوبی داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: فرش کلیایی یکی از برندهای معتبر فرش و با قدمت 400 ساله پس از تایید نشان ملی توسط مرکز ملی فرش ایران هم‌اکنون با تأیید 23 کشور عضو مراحل ثبت جهانی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه در بحث فرش بیشترین آموزش ترویج و فرش‌بافی را داشته‌ایم، افزود: برنامه توسعه فرش دستباف در دستور کار است.

حقیقی در ادامه با بررسی برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در راستای ارائه تسهیلات، افزود: دو واحد صنعتی استان از صندوق توسعه ملی درخواست وام کرده‌اند که در بانک صنعت، معدن وتجارت هم پذیرفته شده است.

این مسؤول تاکید کرد: در بحث تسهیلات بانک صنعت، معدن و تجارت تأمین آورده مدنظر است که تاکنون در این خصوص پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در پاسخ برخی از مشکلات واحدهای تولیدی از نظر قضایی، اضافه کرد: ما از نظر پرونده‌های قضایی هیچ گونه رفع و رجویی نمی‌توانیم داشته باشیم، قطعا موضوع این واحدها در دادگاه بدوی و حقوقی مطرح شده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.