بی توجهی مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف

کریمی 1397/05/09
بی توجهی مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف

بی توجهی مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف

بی توجهی مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف

جهان فرش : رئیس فراکسیون فرش مجلس با بیان اینکه کیفیت فرش دستباف ایرانی همچون گذشته منجر به فشار مردم آمریکا به منظور رفع تحریم‌ها خواهد شد، بی‌توجهی مسئولان را عامل مهمتری در به محاق رفتن این هنر-صنعت دانست.

علی وقفچی :  با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا روی واردات قالی ایرانی دستباف به این کشور، گفت: بزرگان می‌گویند؛ “تلاش نکنید دری که بسته است باز کنید در حالی درهای باز بسیاری منتظر ورود شما هستند” فرش ایرانی نیز به‌عنوان برند، شناسنامه ملت و خاستگاه معنوی آداب و رسوم ایرانیان با تحریم منزوی نخواهد شد چراکه فرش ایرانی جایگزینی ندارد.

عدم توجه مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف آن را منزوی میکند نه تحریم‌های آمریکا

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا فرش ایرانی را منزوی نخواهد کرد بلکه عدم توجه مسئولان نسبت به کیفیت تولید آن و عدم بازاریابی و تبلیغات صحیح برای آن این هنر- صنعت را به حاشیه خواهد برد، ادامه داد: زندگی اکثر خانواده‌های آآآمریکایی با فرش ایرانی آمیخته شده است به همین دلیل ترامپ نمی‌تواند این هنر-صنعت را تحریم کند چراکه مردم این کشور خواهان فرش ایرانی هستند.

ارائه فرش دستبافی که قابل رقابت نیست در شکستن این تحریم‌ها نقش‌بسزایی دارد

وی در ادامه تاکید کرد: به‌یقین ارائه محصولی که قابل رقابت نیست در شکستن این تحریم‌ها نقش‌بسزایی دارد همانطور که چند سال گذشته فشارهای تجاران و مردم آمریکا اوباما را مجبور به حذف تحریم‌های مرتبط به فرش ایرانی کرد بنابراین پس از این نیز کانال‌های بسیاری به صورت غیررسمی برای خرید فرش ایرانی ازسوی آمریکایی‌ها ایجاد می‌شود.

وقفچی همچنین توضیح داد: براساس بند ۲۲برجام، ایالات متحده به نحو مشخص شده در پیوست ۲ و منطبق با پیوست ۵، اجازه فروش هواپیماهای مسافری و قطعات و خدمات مربوط به ایران و واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به امریکا را دارد اما آمریکا با خروجش از برجام نافی تمامی این معاهدات بین‌المللی شد.

اکنون بیش از 35شغل مستقیم با فرش دستباف در ارتباط هستند

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با بیان اینکه اکنون بیش از 35شغل مستقیم با فرش دستباف در ارتباط هستند، اضافه کرد: از آنجا که ۲میلیون بافنده در کشور داریم که باید با رونق بازار اشتغال آن‌ها را حفظ کنیم./

 

بی توجهی مسئولان نسبت به کیفیت تولید فرش دستباف

 

منبع : icana

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.