بیمه شدن قالیبافان مشغول بکار در استان زنجان

کریمی 1397/05/20
بیمه شدن قالیبافان مشغول بکار در استان زنجان

بیمه شدن قالیبافان مشغول بکار در استان زنجان
بیمه شدن قالیبافان مشغول بکار در استان زنجان

جهان فرش : مدیر اداره فرش استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵ هزار قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند ولی هدفگذاری برای بیمه ۱۰ هزارنفر است.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان زنجان که از مردادماه سال ۹۳ انجام‌شده بیمه افرادی که در شغل‌های دیگر مشغول به‌کار بودند لغو شده و قالی‌بافان اصلی بیمه شدند.

وی اظهار کرد: استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده دارد و در حال حاضر ۵ هزار قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و هدفگذاری برای بیمه در استان ۱۰ هزار نفر است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی چهار ماهه سال جاری تنها توانستیم ۴۰ نفر از قالی‌بافان در استان زنجان را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بدهیم.

جعفری تأکید کرد: کمبود تسهیلات باعث شده تا سازمان توانایی لازم را ندارد تا بتواند قالی‌بافان را تحت پوشش قرار بدهد.

وی افزود: دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان شرایط لازم برای بیمه قالی‌بافی است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: فرش‌بافان می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از این سازمان اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین‌شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

جعفری گفت: استان زنجان در بحث تولید فرش دستباف از استان‌های های مطرح کشور است و قالی‌بافان ماهر و زبردستی دارد ولی تسهیلاتی برای حمایت از قالی‌بافان انجام نمی‌شود و ارائه تسهیلات مطلوب نیست.

 

بیمه شدن قالیبافان مشغول بکار در استان زنجان

 

منبع : خبرگزاری اقتصادی ایران

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.