برگزاری کلاسهای آموزش قالی‌بافی در لردگان

r_abbasi9 1396/10/20

برگزاری کلاسهای آموزش قالی‌بافی در لردگان

برگزاری کلاسهای آموزش قالی‌بافی در لردگان

برگزاری کلاسهای آموزش قالی‌بافی در لردگان

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : علیرضا شفیع‌زاده شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: بر مبنای مطالعات خوشه فرش دستباف بختیاری، سلسله دوره‌هایی در راستای ارتقای کیفی و کمی تولید فرش دستباف به مدت یک هفته برای علاقه‌مندان و فعالان این عرصه در روستاهای شهرستان لردگان برگزار شد.

وی افزود: ارتقای توانایی در شناخت مواد اولیه، به‌بافی و افزایش بهره‌وری، نقشه‌خوانی و اصلاح نواقص و همچنین جلسات آموزشی- تخصصی در زمینه‌های چله‌کشی و چله‌دوانی و تولید تابلو فرش از محورهای این دوره‌های آموزشی بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرش دستباف بختیاری از دیرباز دارای شهرتی جهانی است، ادامه داد: این شرکت طی سالیان اخیر نسبت به راه‌اندازی خوشه فرش دستباف بختیاری اقدام کرده و خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی در زمینه توسعه بازار، تربیت نیروی انسانی و افزایش تخصص برای شناخت مواد اولیه حاصل شده است.

شفیع‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری، دو هزار و 400 کارگاه تولید فرش و گلیم با اشتغالی بالغ بر 50 هزار نفر فعالیت می‌کنند و بنابراین نقش خوشه فرش در راستای آموزش فنون نوین بازاریابی برای توسعه این بخش مهم اقتصادی انکارناپذیر است.

 

 

منبع : فارس نیوز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.