برگزاری کارگاه آموزشی چله زنی فرش دستباف در ایلام

r_abbasi9 1396/10/05

برگزاری کارگاه آموزشی چله زنی فرش دستباف در ایلام

برگزاری کارگاه آموزشی چله زنی فرش دستباف در ایلام

برگزاری کارگاه آموزشی چله زنی فرش دستباف در ایلام

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما از ایلام؛مرتضی دارایی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام اظهار کرد: به منظور آشنایی مربیان و بافندگان ایلامی با انواع گره های بکار رفته در دست بافته های سایر مناطق کشور کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف و گلیم نقش برجسته ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام، مرتضی دارایی افزود: 40 نفر از مربیان و بافندگان استان با حضور در این کارگاه آموزشی، با انواع گره های متقارن، گره های هنری، گره های آویز، شیرازه یا کناره پیچ و بریدن، پایین آوردن قالی از دار و … آشنا شدند.

دارایی ادامه داد: هنر فرشبافی و قالیبافی از هنرهای شناخته و بومی ایرانی است که پشتوانه 2 هزار ساله در ایران دارد ولی متأسفانه اینگونه صنایع رفته رفته در ایران کمرنگ شده است.

وی بیان داشت: فرش دستبافت از قدیم تاکنون در بین مردم استان ایلام و شهرستانهای مختلف رونق داشته و امروز نیز بیشتر از سالهای گذشته این هنر در شهرستان توسعه پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام تاکید کرد: فرش پیشینه تاریخی در استان ایلام دارد و نیروی انسانی بسیار زیادی در زمینه فرش بافی در استان وجود دارد و هم اکنون فرشهای تولید شده در استان ایلام از نظر کیفیت بسیار بالا بوده به طوری که کشورهای عربی بیشتر خریدار گلیم و فرش استان هستند.

دارایی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را اصلاح تکنیک های تولید و بافت، تبادل نظرات و تجربیات و همچنین ارائه روشهای نوین در زمینه های مختلف زنجیره تولید گلیم نقش برجسته بعنوان مهمترین هنر_صنعت استان ایلام از مرحله نخ ریسی، رنگرزی سنتی، چله کشی و چله دوانی، مراحل مختلف بافت و در نهایت پرداخت و تکمیل کار بافت گلیم نقش برجسته دانست.

 

 

منبع : yjc

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.