بافت سومین فرش بزرگ جهان در نیشابور

r_abbasi9 1396/08/15

بافت سومین فرش بزرگ جهان در نیشابور

بافت سومین فرش بزرگ جهان در نیشابور

بافت سومین فرش بزرگ جهان در نیشابور

خانه فرش دستباف ایران : خیرخواه در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز در خصوص بافت ظریف ترین و بهترین فرش دستبافت جهان گفت: کاری که اکنون سفارش گرفته ایم 1800متر مربع برای یکی از مساجد کشور عمان است، این فرش ظرافت بسیار بالایی دارد و به لحاظ ظرافت اولین فرش دنیا است و در 18 رنگ و طرح کاشی کاری در حال تولید است.

مدیرعامل مرکز بافت فرش های بزرگ جهان درنیشابور ادامه داد: 120بافنده مشغول بافت هستند، بافت این فرش حدود یک سال و نیم طول می کشد، بیشترین مشکلات مربوط به بافنده ها است به طوریکه با بافنده هایی درگیر هستیم که از نظر اقتصادی و معیشتی مشکلاتی دارند که باید بیشتر به آنها رسیدگی شود.

خیرخواه در خصوص مشکلات بافندگان نیز گفت: مهمترین مسأله بیمه بافندگی است، چنانچه بیمه بافندگی برقرار نبود همین تعداد اندک بافنده نیز مشغول به کار نبودند، تأمین اجتماعی به بهانه های مختلف بافنده ها را تحت پوشش قرار نمی دهد و بیمه آنها را قطع می کند و حاضر به وصل مجدد این بیمه نیستند.

وی بیان کرد: این کارگاه حدود 12 سال است که راه اندازی شده، بخشی از پروژه فرش های بزرگ جهان در کارگاه ما تولید شده اند، فرش شش هزار متری ابوظبی و پنج هزار متری مسقط از این نمونه ها هستند.

مدیرعامل مرکز بافت فرش های بزرگ جهان در نیشابور گفت: هزینه این فرش پیش بینی نشده است، قرارداد ما به مرور زمان و به صورت دوره ای است که چنانچه در برهه ای از زمان هزینه ها بالا رفت بتوانیم جبران خسارت داشته باشیم.

لازم به ذکر است این فرش به لحاظ بزرگی سومین فرش بزرگ دنیا است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.