افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه فرش دستباف

کریمی 1397/04/30
افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه فرش دستباف

افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه فرش دستباف

افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه فرش دستباف

جهان فرش :  مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه قیمت مواد اولیه فرش از جمله پشم و ابریشم ۳۰درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و حاشیه سود پایین، روند تولید فرش در کشور را کاهش داده است.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و تحریم موجب بوجود آمدن تنگنا‌ برای تولید و صادرات شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، افزود: با توجه با افزایش قیمت مواد اولیه و حاشیه سود پایین طی چند سال اخیر روند تولید فرش در کشور کاهش و انگیزه برای تولید بیشتر از بین رفته و در حالت خوشبینانه، سالانه 3میلیون متر مربع فرش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه همیشه جزو مشکلات صنعت فرش بوده است، گفت: قیمت مواد اولیه فرش از جمله پشم و ابریشم 30درصد افزایش قیمت داشته است.

بهرامی با اشاره به مشکلات موجود بر سر بازار صادراتی فرش، خاطرنشان کرد: هیچ قدمی برای ایجاد بازار‌های صادراتی جدید با خدمات جدید برداشته نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، گفت: فروش و برگشت ارز حاصل از صادرات موضوعی بود که تا اندازه‌ای برطرف شده بود و قرار بود طی 6ماهه برگردانده شود، اما در بخشنامه جدید به 2ماه کاهش یافت و این قوانین خلق الساعه به صادرات بسیار آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: بسیاری از تجار، فرش‌های خود را بصورت امانی بفروش می‌رسانند که این بخشنامه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

بهرامی با اشاره به بازار داخل اظهار کرد: با توجه به شرایطی که به وجود آمده همه سرمایه‌ها به سمت ارز و طلا سوق پیدا کرده و شرایط بازار از سال‌های گذشته نیز بدتر شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه در بازار داخلی توافقی با بانک توسعه تعاون صورت گرفت تا برای خرید فرش دستباف به هر نفر 39میلیون تومان با بازپرداخت 3 ساله پرداخت شود.

وی درباره بیمه قالیبافان نیز خاطر نشان کرد: از سال 94 فرد جدیدی بیمه نشده و از طرفی تعداد افراد بیمه شده از 450هزار نفر به 320هزار نفر کاهش یافت.

 

افزایش 30 درصدی قیمت مواد اولیه فرش دستباف

 

منبع : بازارکار

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.