افزایش 12 درصدی صادرات فرش از آران و بیدگل

r_abbasi9 1396/10/15

افزایش 12 درصدی صادرات فرش از آران و بیدگل

افزایش 12 درصدی صادرات فرش از آران و بیدگل

افزایش 12 درصدی صادرات فرش از آران و بیدگل

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : مجتبی محلوجی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: صادرات فرش و صنایع وابسته از ابتدای سال جاری تا کنون به 100 میلیون دلار می رسد که نزدیک به 90 درصد از مجموع کالاهای صادراتی شهرستان آران و بیدگل را شامل می شود.


وی افزود: مجموع کالاهای صادراتی این شهرستان در سال جاری 111 میلیون دلار بوده که سهم فرش و صنایع وابسته نزدیک به 90 درصد آن می باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: 11 میلیون دلار از صادرات هم مربوط به سایر کالاها به ویژه آهن و میلگرد می باشد که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
او افغانستان، عراق، چین، آلمان، فرانسه و کشورهای آفریقایی را از جمله بازارهای هدف صادرات کالا از آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در یک سال گذشته در آران و بیدگل تولید شد که این شهرستان را در رتبه نخست تولید فرش کشور جای داد.
محلوجی با اشاره به فعالیت 700 کارخانه فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در آران و بیدگل عنوان کرد: بیش از 50 درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می شود که آن را به قطب تولید فرش در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.
وی همچنین اضافه کرد: آران و بیدگل کمترین تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را دارد.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

 

منبع : ایرنا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.