افزایش توسعه صادرات فرش با تبلیغات

r_abbasi9 1396/11/01

افزایش توسعه صادرات فرش با تبلیغات

افزایش توسعه صادرات فرش با تبلیغات

افزایش توسعه صادرات فرش با تبلیغات

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : یکی از مشکلات و ضعف نظام تجارت خارجی در کشورمان، تلاش نکردن در حوزه تبلیغات برای فروش بیشتر یک کالا در بازارهای جهانی است که فرش نیز از این موضوع مستثنا نیست.

باید بر تبلیغات مستمر و اثرگذار به عنوان یکی از جدی‌ترین عوامل فروش تاکید داشت چراکه توسعه فرهنگ استفاده از فرش، در گرو تبلیغات بوده که خوشبختانه از دولت یازدهم حرکت به سوی تبلیغات محیطی و شبکه‌ای برای گسترش این فرهنگ در بین کشورهای هدف سرعت گرفته است.
تبلیغات در حوزه فرش دستباف اهمیت بسیاری دارد، به عنوان نمونه در برخی نمایشگاه‌ها به دلیل ضعف در تبلیغات با استقبال آنچنانی روبه‌رو نبودیم.
گستردگی تبلیغات ضرورت دارد اما هزینه بالایی می‌خواهد که باید تامین شود.
فرش دستباف در سال‌های گذشته به‌واسطه تحریم‌ها با کمبود خریدار روبه‌رو بود اما با توافقات هسته‌ای و اجرای برجام، فرش دستباف ایرانی با رونق دوباره‌ای روبه‌رو شد که مهم‌ترین آن خرید فرش‌های ایران توسط امریکا بود.
امریکا مصرف‌کننده بزرگی است و به دلیل فرهنگ استفاده از فرش دستباف در منازل مشتری خوبی برای فرش‌های ایرانی به شمار می‌رود، ضمن اینکه رتبه نخست حجم تجارت جهانی فرش هم متعلق به امریکاست.
در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران نیز، تاجرانی از امریکا حضور داشتند که موفق شدند امسال به بازدید از نمایشگاه بپردازند و امیدواریم مستمر باشد.
نمایشگاه برای عرضه و نمایش محصولات است نه اینکه محلی برای فروش باشد و بر همین اساس در این دوره از نمایشگاه فرش دستباف، شاهد نمایش بهتر محصولات خواهیم بود.
از سوی دیگر، حمایت‌های مجلس می‌تواند در زمینه پرداخت تسهیلات، کمک به تخصیص بودجه بیمه قالیبافان، تبلیغات و جوایز صادراتی معطوف باشد که البته موضوعی که دغدغه صادرکنندگان شده نیز بازگشت فرش‌هایی است که سال‌ها در انبارهای خارجی مانده و نمی‌تواند به کشور وارد شود.
تاجران فرش‌هایی در انبارهای خارج از کشور دارند و چون این فرش‌ها با سلایق کنونی بازار مطابقت ندارند تصمیم به بازگشت آنها به ایران گرفتند اما دولت مصوب کرده که این فرش‌ها باید اظهارنامه داشته باشند، در غیر این صورت فرش وارداتی به شمار می‌روند و باید ثبت سفارش انجام و مالیات و عوارض گمرکی پرداخت شود.
صادرکنندگان نیز نسبت به این موضوع اعتراض دارند و معتقدند چون فرش‌ها متعلق به سال‌های گذشته است اسناد آنها را نداریم و نمی‌توان الزامی برای پرداخت حقوق گمرکی داشت.
البته برخی هم ممکن است سوءاستفاده کنند و فرش‌های خارجی بیاورند، از همین رو باید فرش‌ها از سوی کارشناسان گمرک به صورت دقیق بررسی و در صورت تایید ایرانی بودن، ترخیص شوند.

 

 

 

 

 

منبع : شرکت سهامی فرش ایران

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.