اشتغال یک هشتم ایرانی ها با فرش دستباف

r_abbasi9 1396/09/11

اشتغال یک هشتم ایرانی ها با فرش دستباف

اشتغال یک هشتم ایرانی ها با فرش دستباف

اشتغال یک هشتم ایرانی ها با فرش دستباف

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری ما، احد عظیم‌زاده در نشست کنسرسیوم فرش و صنایع دستی با حضور بهمن نامور مطلق – معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه باید جایگاه صنعت فرش در ایران مشخص شود، اظهار داشت: متاسفانه دولت شبانه روز صنایع خودروسازی را تبلیغ می‌کند ولی این صنعت می‌تواند با حوزه فرش رقابت و باعث اشتغالزایی شود.

این کارآفرین و صادر کننده برتر فرش ایران با بیان اینکه حوزه فرش تا سه سال بیش از 2.5 میلیون هنرمند فرش داشته که با خانواده‌های خود که فرش می‌بافند، هشت میلیون نفر می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه نمایندگان مجلس نیز برای گرفتن رأی دم از ملت می‌زنند ولی داخل مجلس که می‌شوند دیگر کاری با ملت ندارند.

عظیم زاده با اشاره به اینکه فرش سه هزار سال تاریخ دارد، درخواستی را در حوزه نامگذاری فرش مطرح کرد و گفت: درخواست دارم فرش دستباف تبلیغ شود نه فرش خالی یا برندی با عنوان فرش؛ بلکه این عنوان فرش دستباف است که ارزش دارد.

وی درباره ارزش فرش دستباف ایران عنوان کرد: چندی قبل در آمریکا یک فرش دستباف ایرانی به ارزش سی و سه میلیون دلار به حراج گذاشته شد.

همچنین مجیدرضاحریری – رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی نیز با گلایه جداشدن حوزه فرش از صنایع دستی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در کشورهای دنیا این است که به مخاطبانمان چطور بگوییم که فرش در ایران جدا از صنایع دستی است.

رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی با اشاره به تاکید بر برگشت حوزه فرش به زیر سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: معتقدیم که درگذشته نیز این جداسازی به صورت سهوی صورت پذیرفته است و باید هر چه زودتر فرش به زیر مجموعه صنایع دستی کشور بازگردد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.