اشتغال حدود چهار میلیون ایرانی به صنعت فرش در کشور

r_abbasi9 1396/09/18

اشتغال حدود چهار میلیون ایرانی به صنعت فرش در کشور

اشتغال حدود چهار میلیون ایرانی به صنعت فرش در کشور

اشتغال حدود چهار میلیون ایرانی به صنعت فرش در کشور

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما از رشت، شراره کاووسی امروز در دومین همایش فرش دستبافت استان گیلان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب به پنج رویکرد مردمی بودن، عدالت محوری، برون‌گرایی، درون‌گرایی و دانش‌بنیان بودن اقتصاد تاکید شده است.

وی با تاکید بر نقش فرش دست‌بافت در پویایی اقتصاد کشور و تقویت بعد درون‌گرایی فعالیت‌های صنعتی افزود: با فعال شدن صنعت فرش دست‌بافت، مواد اولیه آن از روستاها تأمین می‌شود و سهم به سزایی در رونق اقتصاد منطقه ازجمله اشتغال و تولید دارد.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با اعلام اینکه حدود 4 میلیون نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فرش کشور امرارمعاش می‌کنند، گفت: طبق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صنعت فرش در پروسه تولید خود 30 فرصت شغلی را ایجاد می‌کند و در کنار سایر صنایع یک صنعت پرکاربر محسوب می‌شود.

کاووسی بابیان اینکه فرش دست‌بافت تقریباً به‌طور متوسط یک‌دهم سایر صنایع هزینه می‌برد، خاطرنشان کرد: صنعت فرش بااینکه هزینه بسیار پایینی در تولید دارد اما حدود 60 درصد تولید آن به 80 نقطه دنیا صادر می‌شود.

وی فرش دستبافت ایرانی را نماد بارزی از اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: فرش تنها محصول تولیدی هست که با نگاهی برون‌گرا و با تمرکز بخش خصوصی در مفاد و بندهای اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته‌شده است.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه گیلان افزود: ضرورت دارد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال از صنعت فرش به‌عنوان شغلی سرمایه ده و اشتغال‌زا نگریسته شود.

کاووسی با تاکید بر اینکه باید نگاه ملی و خرد به صنعت فرش دست‌بافت داشت، گفت: برای اولین بار دولت در برنامه‌ریزی‌های اخیر خود در توسعه اقتصاد به هر دو طرف عرضه و تقاضا در حوزه کلان نگریسته که در جای خود بسیار قابل‌تأمل است.

وی بابیان اینکه در تأمین یارانه تسهیلات و یا کمک‌های مالی برنامه‌وبودجه یاری گر صنعت فرش خواهد بود، گفت: سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی همواره حامی فعالان حوزه فرش خواهد بود.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.