استارت آپ ها به کمک فروش در حوزه فرش آمدند

کریمی 1397/04/24
استارت آپ به کمک فروش در حوزه فرش آمدند

استارت آپ به کمک فروش در حوزه فرش آمدند

استارت آپ ها به کمک فروش در حوزه فرش آمدند

استارت آپ هایی مانند «فرش نما» و «فرش آنلاین» تلاش می کنند با استفاده از خلاقیت های استارت آپی نگاهی نوین به فروش و ارائه خدمات در حوزه فرش داشته باشند

 

جهان فرش : صدها سال است که فرش به یکی از کالاهای اصلی اقتصادی در سرزمین ایران تبدیل شده و سالانه چند میلیون نفر از راه بافت، فروش، صادرات و… فرش زندگیشان را می چرخانند. صنعت و هنری که تاکنون بیشتر در فضای حقیقی و به صورت سنتی خرید و فروش می شده است اما حالا مدتی است که با کمک استارت آپ ها به فضای وب هم راه یافته و تعداد زیادی شبکه مجازی برای فروش و ارائه خدمات در حوزه فرش دست باف راه اندازی شده است.

استارت آپ هایی مانند «فرش نما» و «فرش آنلاین» که تلاش می کنند با استفاده از خلاقیت های استارت آپی نگاهی نوین به فروش و ارائه خدمات در حوزه فرش داشته باشند و این هنر چند هزارساله ایرانی را بیش از گذشته جهانی کنند. البته در این سایت ها در کنار فرش های دست بافت به فروش فرش های ماشینی، موکت و.. که مایحتاج خانواده هاست هم پرداخته می شود.

فرش آنلاین در واقع بزرگترین فروشگاه اینترنتی فرش دستباف و ماشینی در ایران است. وبسایت فرش آنلاین با دانش ورود به علم تجارت الکترونیک و همچنین همکاری با برندهای سرشناس و معتبر فرش ماشینی (فرش زمرد مشهد، فرش ساوین، فرش شاهکار صفویه، فرش کاشان، فرش پاتریس، فرش کرامتیان، فرش نگین مشهد، فرش دینا، فرش اسلیمی، فرش 3بعدی بهشت، فرش خاطره کاشان، فرش برلیان) فروش فرش در انواع (فرش500 شانه، فرش700 شانه، فرش1000 شانه، فرش1200 شانه و فرش طرح 700 شانه،فرش کناره و سجاده مساجد ، فرش دایره ، فرش پادری،فرش تخفیفی و ارزان قیمت ، گلیم فرش ، فرش 6 متری، فرش 9 متری، فرش 12 متری در انواع تراکم 2550 و تراکم 3000 و تراکم 3600 فرش دستباف(فرش وثوق اردبیل و گبه ذوالانواری)، فرش ابریشم گونه ( مهیار دلیجان)، فرش مدرن در انواع (فرش مدرن فانتری ، فرش پوست و چرم، فرش پرزبلند ، فرش مدرن دستباف (چهل تکه کلاژ) و فرش مدرن شنل)، فرش کودک (فرش برلیان، فرش بهشت) تابلو فرش ماشینی(تابلو فرش منظره،تابلو فرش وانیکاد تابلوفرش سفارشی)، گبه(قالی فارس) و گلیم(زنان کارآفرین) توانسته انواع خواسته ها را پوشش دهد. دراین سایت مشتری ها می توانند با دیدن تصاویر فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنند و خیلی راحت خرید را انجام دهند و فرش برای آن ها ارسال می شود.

همچنین آن ها می توانند در صورتی که از خرید خود رضایت نداشتند تا 7 روز فرش را برگردانند.

البته فرش آنلاین اولین استارت آپی نیست که در این حوزه شکل گرفته است بلکه در نیمه دهه 80 در شرکت فرش ستاره کویر یزد، علیرضا صادقیان سایتی برای فروش اینترنتی محصولات این شرکت راه اندازی کرد؛ سایتی که همچنان فعال است البته صادقیان با راه اندازی نت برگ دیگر تمرکز خود را روی سیستم تخفیف گذاشت.

استارت آپ فرش آنلاین توسط یک خانواده جوان ( زن و شوهر) راه اندازی شده است. آرزوخسروی و محمدنصیری می خواستند برای خودشان کار کنند که به فکر راه اندازی یک استارت آپ افتادند.

محمد در مقطع فوق لیسانس با رتبه یک فارغ‌ التحصیل شده و آرزو لیسانس زبان انگلیسی دارد و کارشناسی ارشد حقوق بین‌ الملل را در دانشگاه مفید قم خوانده و در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت کسب‌ و ‌کار دانشگاه تهران است. او می ‌گوید می‌خواستیم برای خودمان کار کنیم.

تجربه بین‌المللی من و تجربه کار و تلاش محمد در دانشگاه و در بازار فرش می‌توانست مکمل خوبی برای موفقیت‌مان باشد. بنابراین در فضای وب جست‌وجو کردیم تا وارد حوزه آنلاین شویم. آن زمان کسب‌ و کارهای اینترنتی یا تازه شروع به کار کرده بودند یا عمر زیادی از حیات‌شان نمی‌گذشت.

اما چون نمی‌خواستیم کپی برابر اصل کسب‌ و کار دیگری باشیم، به گزینه دیگری و کالای دیگری فکر کردیم. جستجوی زیادی داشتیم تا به فرش رسیدیم چون محمد به ‌واسطه شغل پدرش در بازار فرش حضور داشت. دو نفری و با همه مخالفت‌ها راه‌مان را انتخاب کردیم و در این راه پیش آمدیم.

 

استارت آپ ها به کمک فروش در حوزه فرش آمدند

 

منبع : اتاق بازرگانی صنایع و معادن

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.