ارئه تسهیلات 4 درصدی قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف ایرانی

کریمی 1397/04/30
ارئه تسهیلات 4 درصدی قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف ایرانی

ارئه تسهیلات 4 درصدی قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف ایرانی

ارئه تسهیلات 4 درصدی قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف ایرانی

جهان فرش : بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سهامی فرش ایران،تسهیلات قرض‌الحسنه خرید فرش دستباف ایرانی تا سقف۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می‌کند.

 

نرخ سود این تسهیلات چهار درصد به اضافه درصدی تخفیف است که به‌ازای بازپرداخت یکساله تسهیلات چهار درصد و به‌ازای بازپرداخت دو ساله تسهیلات دودرصد تخفیف به خریداران تعلق می‌گیرد

. مدت بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۲۴ ماه است و متقاضیان برای دریافت تسهیلات توسط شرکت سهامی فرش ایران معرفی می‌شوند. سال گذشته رقم فروش شرکت سهامی فرش ایران ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز بر همین مبنا ۲۵۰ میلیارد ریال منابع برای ارائه تسهیلات به خریداران در نظر گرفته است.

احمد رضاعابد در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: در حال حاضر شرکت سهامی فرش ایران یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدهای فرش دستباف ایران است که نزدیک به ۴ هزار بافنده را تحت‌پوشش قرار داده است.

وی افزود: این شرکت با توجه به حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در قالب کمک به ایجاد و حفظ تقاضا در بازار داخلی می‌تواند از تولیدات بیش از ۱۰ هزار قالیباف حمایت کند.وی افزود: در برخی انواع فرش دستباف بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش قیمت به علت افزایش قیمت ارز ومواد اولیه داشته‌ایم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیزگفت: این بانک در راستای سیاست‌های کلی نظام و حمایت از کالای ایرانی، در سه حوزه محیط زیست، صنایع دستی و گردشگری وارد شده و فرش نیز یکی از این حوزه‌ها است که با همکاری شرکت سهامی فرش ایران پرداخت تسهیلات در این حوزه عملیاتی شده است.

دکتر مرتضی اکبری افزود: برای دریافت تسهیلات خرید فرش مانند سایر انواع تسهیلات قابل‌دریافت، ضامن الزامی است و برای مبلغ بالای ۱۰ میلیون تومان نیاز به دو ضامن و پایین‌تر از آن نیاز به یک ضامن است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم کارمزد ۱۴ تا ۱۸ درصد هیچ نوع تسهیلی در خرید به‌صورت اقساطی ایجاد نمی‌کند و به خریدار فشار وارد می‌کند و تنها تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه افزایش بازار می‌تواند موثر واقع شود.

اکبری درباره فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: با رسوب مبالغ در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توان به افراد نیازمند وام‌هایی با نرخ کم تسهیلات و وام‌های مناسب ارائه کرد؛ بنابراین باید مردم فرهنگ قرض‌الحسنه را جدی بگیرند و شرکت‌ها منابعی را که نیاز ندارند در این بانک‌ها قرار دهند.

 

ارئه تسهیلات 4 درصدی قرض‌الحسنه برای خرید فرش دستباف ایرانی

 

منبع : بانکداری ایرانی

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.