احداث موزه فرش در تبریز

r_abbasi9 1396/11/02

احداث موزه فرش در تبریز

احداث موزه فرش در تبریز

احداث موزه فرش در تبریز

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : مجید خدابخش عصر امروز در حاشیه بازدید از چندین موزه در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در آذربایجان‌شرقی 28 موزه وجود دارد که از این تعداد 19 موزه در شهر تبریز واقع‌شده است، اظهار داشت: تعدادی از موزه‌های موجود شاید بتوان گفت بی‌نظیر بوده که یکی از آنها موزه مشروطه و تاریخ قهرمانی‌های آن دوران و موزه تاریخ قاجار است.

وی افزود: در این موزه‌ها آثار بسیار ارزشمندی به نمایش گذاشته‌ شده و امیدواریم در سال 2018 هموطنان و گردشگران خارجی از این آثار دیدن کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین با توجه به انتخاب تبریز از لحاظ فرهنگی به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، آثار تاریخی و میراث معنوی تبریز در موزه‌ها خودنمایی می‌کنند.

احداث موزه فرش با 12 هزار مترمربع زیربنا در تبریز/ آغاز عملیات اجرایی مجدد موزه فرش تا یک ماه آینده

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به‌ عنوان شهر جهانی فرش بیان کرد: با توجه به این مسئله باید موزه‌ای در خور شأن شهر جهانی فرش در تبریز داشته باشیم بر این اساس پروژه موزه فرش با 12 هزار مترمربع زیربنا در دست احداث است.

خدابخش بیان کرد: تا به امروز 14 میلیارد تومان برای موزه فرش هزینه شده و حدود 14 میلیارد دیگر نیاز است، با توجه به اینکه هشت سال از آغاز عملیات آن می‌گذرد و تا به امروز به دلیل مشکلاتی پروژه تعطیل بوده، تلاش خواهیم کرد تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن مجدداً شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً وجود چنین موزه‌ای در معرفی آثار فرش و آموزش‌ها و مطالعات در خصوص صنعت فرش تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی گردشگران خارجی که تبریز را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند، موزه‌ها هستند که ان‌شاءالله ایین موزه‌ها را باید فعال کنیم.

وی با اشاره به راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و ارائه توضیحات در خصوص آثار موجود به زبان‌های مختلف دنیا برای گردشگران خارجی ادامه داد: قطعاً 50 درصد موضوع در بحث معرفی هر چه‌بهتر موزه‌ها ارائه توضیحات ارزشمند، جامع و کامل است که همکاران گردشگری باید توضیح دهند.

شروع کاوش در مجموعه ربع‌رشیدی توسط کاوشگران آلمانی/ ظرف 2 ماه آینده ربع‌رشیدی آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می‌شود

خدابخش در ادامه در خصوص موضوع ربع‌رشیدی تبریز با بیان اینکه آنچه باید در مورد تبریز 208 دنبال کنیم، موضوع ربع‌رشیدی است، گفت: ربع‌رشیدی به‌عنوان یکی از آثار بی‌نظیر و پرافتخار تبریز بوده، به‌طوریکه با 700 سال قدمت به هفت زبان زنده دنیا برای 6 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در آن تدریس می‌شده و این اثر باید مجدداً احیا شود.

وی بیان کرد: در راستای احیای این مجموعه کاوشگران آلمانی شروع به کاوش کرده‌اند و تلاش خواهیم کرد ظرف دو ماه آینده به‌عنوان یکی از مراکز گردشگری آماده پذیرایی از گردشگران باشد تا میهمانان داخلی و خارجی از این اثر قدیمی دیدن کنند.

 

 

منبع : فارس نیوز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.