آمادگی کارگاه‌های تولید فرش دستباف برای گردشگران

r_abbasi9 1396/10/12

آمادگی کارگاه‌های تولید فرش دستباف برای گردشگران

آمادگی کارگاه‌های تولید فرش دستباف برای گردشگران

آمادگی کارگاه‌های تولید فرش دستباف برای گردشگران

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما، اسماعیل چمنی در نشست فعالان فرش دستباف تبریز با محمدرضا نعمت زاده، رئیس افتخاری ستاد تبریز ۲۰۱۸، در محل جلسات اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: تحقق سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی بدون توجه به حوزه صنایع‌دستی و گردشگری امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با هر ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در حوزه فرش، می‌توان برای یک نفر به‌صورت مستقیم و برای یک نفر دیگر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، با اشاره به اینکه هیچ کشوری یارای رقابت با فرش دستباف تبریز و آذربایجان را ندارد، گفت: مشکل عمده کشور مادر حوزه اقتصادی و اشتغال است و باید مدیریت صحیحی در رابطه با توسعه صنعت فرش دستباف داشته باشیم و این موضوع نیازمند عزم ملی برای نجات این هنر صنعت از وضعیت فعلی است.

وی با انتقاد از قطع شدن بیمه ۳۰ هزار نفر از قالیبافان در چند سال اخیر، افزود: در برخی از اوقات نیز فرش‌باف به دنبال کارهای خرید نقشه یا نخ برای قالی خود بوده و از خانه خارج می‌شود، قالی‌بافان نیز برای خودکارهایی داشته و این‌چنین نیست که ۲۴ساعته بر روی دار قالی باشد.

چمنی با اشاره به اینکه فرش دستباف تبریز در تمام جهان شناخته‌شده است، افزود: در شورای چهارم شهر تبریز، احداث یک مجتمع رفاهی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی را به نام قالیبافان عزیز و برای آنان تصویب کردیم که متأسفانه در دوره جدید شورای شهر نام آن را تغییر داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بایستی جایگاه کارگروه فرش در کمیته تبریز ۲۰۱۸ مشخص شود، بر انتقال مرکز تصمیم‌گیری فرش ایران به آذربایجان شرقی و تبریز در راستای تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز، یادآور شد: همه کارگاه‌های تولید فرش دستباف آماده میزبانی برای بازدید گردشگران خارجی از این هنر_صنعت هستند و در این راستا باید نسبت به ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در شان فرش ایران اقدام کنیم.

 

 

منبع : هم نوا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.