نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش ایران در جاکارتا

r_abbasi9 1396/10/16

نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش ایران در جاکارتا

نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش ایران در جاکارتا

نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش ایران در جاکارتا

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اعلام این خبر افزود: اولین فروشگاه و نمایشگاه دائمی فرش دست‌باف و ماشینی ایران به نام پاسارگاد در مکانی به مساحت 310 متر مربع توسط یک ایرانی در جاکارتا تأسیس و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، رایزن بازرگانی، کارشناس اقتصادی سفارت، نمایندگان شرکت‌های بازرگانی مقیم اندونزی افتتاح شد.

وی در این خصوص افزود: پیش از این نیز به واسطۀ عواملی چون لزوم وجود مرکز دائمی عرضۀ فرش ایرانی، واسطه‌های سایر کشورها در صادرات فرش کشورمان به اندونزی و کمرنگ بودن شناخت دیگر کشورها از توانمندی‌های کشورمان حضور مستقیم شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور به تعویق افتاده بود.

کمری با تبیین ضرورت ایجاد نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی ایران در دیگر کشورها گفت: ایجاد چنین فروشگاهی توسط یک ایرانی با توجه به شناخت و ارتباط با تولیدکنندگان فرش کشورمان، ضمن حذف واسطه‌ها و صادرات مستقیم، می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی بهتر فرش ایرانی و در نتیجه افزایش صادرات به اندونزی باشد.

لازم به ذکر است، کشور اندونزی با جمعیت 260 میلون نفری و حدود 40 میلیون نفر جمعیت توانمند از نظر اقتصادی می‌تواند بازار مناسبی برای محصولاتی مانند فرش بشمار آید. طبق گزارشهای مرکز آمار اندونزی واردات انواع فرش و کفپوش این کشور، 40 تا 50 میلیون دلار در سال است.

 

 

 

منبع: روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.