نبود نظارت بر قالی‌ شویی‌های فاقد مجوز در یزد

r_abbasi9 1396/10/07

نبود نظارت بر قالی‌ شویی‌های فاقد مجوز در یزد

قالی‌ شویی‌

نبود نظارت بر قالی‌ شویی‌های فاقد مجوز در یزد

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : مسعود استقامت در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به نوسانات موجود در فرش دستباف شش متری، گفت: بیشترین نوسانات قیمت را در فرش‌های شش متری داشته‌ایم که در حال حاضر نیز چهار الی پنج درصد افزایش قیمت در این فروش را مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: به دلیل تقاضای بالا در راستای استفاده از فرش‌های شش متری که ناشی از آپارتمان‌نشینی افراد جامعه است، افزایش قیمت را در این‌گونه فرش دستباف شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان یزد با برشماری معضلات و سدهای موجود بر سر راه تولید، تصریح کرد: باوجوداینکه تمهیداتی نظیر تخصیص وام‌های کم‌بهره به فعالان اقتصادی اختصاص یابد، می‌توانیم در زمینه تولید نقش مؤثری را ایفا کنیم.

 

استقامت در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه قالی‌شویان استان نیز تحت نظارت این اتحادیه قرار دارد، افزود: هم استانی‌ها توجه ویژه‌ای به مجوز قالی‌شویان داشته باشند؛ لیکن قالی‌شویی‌هایی وجود داشته که با یک تلفن در حال فعالیت هستند که در صورت ایجاد مشکل کاری از دست اتحادیه برنیامده و نظارتی بر روند کاری آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

این مقام مسئول با عنوان اینکه تعداد محدودی از قالی‌شویی‌ها بدون مجوز هستند، اظهار داشت: بر اساس تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، این‌گونه شرکت‌ها قابل‌پیگیری نیستند؛ لذا مردم باید در این راستا به مجوز آن‌ها توجه کرده و از اتحادیه استعلام بگیرند.

 

وی بابیان اینکه جمعاً حدود 180 واحد در این عرصه در حال فعالیت هستند، اذعان کرد: از این میزان فعال اقتصادی در این عرصه، حدود 126 واحد فعال صنف فرش و 54 واحد قالی‌شو در استان وجود دارد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان یزد در پایان نقش رکود تورم در کسادی بازار و عدم خریدوفروش را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: قیمت جفت فرش شش متری از پنج میلیون و پانصد هزار تومان تا نه میلیون و 500 هزار تومان ادامه داشته که بهترین نوع شش متری‌ها از پشم و سه نوع ابریشم است.

 

 

منبع : فارس نیوز

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.