معاون وزیر کار : بازار فرش دچار معضل اساسی است

r_abbasi9 1396/10/07

معاون وزیر کار : بازار فرش دچار معضل اساسی است

معاون وزیر کار : بازار فرش دچار معضل اساسی است

معاون وزیر کار : بازار فرش دچار معضل اساسی است

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار ما، عیسی منصوری ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه در الیگودرز و بخش هایی از لرستان ما یک دوره گذار را داریم طی می کنیم، در این دوره گذار افول صنعت را داریم، صنعت سنگ را می بینید که افول می کند، اظهار داشت: این دوره گذار از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به اقتصاد مبتنی بر خدمات است.

توسعه خدمات مولد و کسب و کارهای مکمل کشاورزی دنبال شود

وی با بیان اینکه اگر درست به بخش خدمات توجه شود و زیرساخت های آن فراهم شود کسب و کار و اقتصاد منطقه و مردم جهت پیدا می کند، اگر نشد مردم یا مهاجرت می کنند یا به کسب و کار کم ارزش می پردازند، تصریح کرد: نسل جدید ما خیلی راضی نیست در مناطق روستایی حضور یابد، مهندس نساجی را نمی توانیم بخواهیم لزوما کشاورزی کند، بنابراین مهاجرت شدت می یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر فرصت شغلی متناسب در شهر و روستا فراهم نشد، جوانان به شهرهای بزرگ می روند، کسانی که باقی می مانند هم اگر بتوانیم فرصت کسب و کار مکمل ایجاد کنیم شاید بمانند اگر نه مهاجرت می کنند، افزود: لرستان از مهاجر فرصت ترین استان ها است.

منصوری با اشاره به اینکه به صورت مشخص در لرستان باید روی دو بخش کار کرد، نخست توسعه بخش خدمات مولد مثل گردشگری و حمل و نقل و دوم کسب و کارهای مکمل بخش کشاورزی اظهار داشت: وقتی گردشگری توسعه یابد مشتری به منطقه می آید و از خدمات منطقه در همان محل استفاده می کند.

پیگیری توسعه سه رشته در بخش گردشگری و اشتغال الیگودرز

وی با بیان اینکه امروز بازار فرش دچار معضل اساسی است، ۸ سال پیش سالانه چند هزار تُن فرش از ایران صادر می شود و امروز این میزان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن رسیده است، تصریح کرد: اگر روابط بین الملل خوب شود معنی اش این نیست دوباره بتوانم فرش صادر کنیم، چون قاعده صادرات فرش عوض شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر گردشگری شکل گرفت مشتری می آید همین جا و مستقیم فرش را می بیند و انتخاب می کند.

منصوری با اشاره به اینکه یک نفر هماهنگ کننده در استان باید مشخص شود و سه رشته اصلی را در شهرستان الیگودرز تعریف کنیم و برای آن رشته ها کارگزار تعریف کنیم تا در این سه رشته بتوانیم اشتغال فراگیر ایجاد کرده و آنها را به عنوان مزیت اصلی شهرستان معرفی کنیم، ادامه داد: برای توسعه این رشته ها باید برنامه عمل مشترک داشته باشیم، سهم دستگاه ها و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در منطقه را مشخص کنیم؛ منابع این اقدامات را نیز ما تامین می کنیم.

بر اساس این گزارش، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، فرماندار الیگودرز و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از طرح های اشتغال روستایی شهرستان الیگودرز بازدید کردند.

 

 

منبع : خبرگزاری مهر

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.