كاشان و آران بيدگل قطب فرش ماشيني خاورميانه است

r_abbasi9 1396/09/06

كاشان و آران بيدگل قطب فرش ماشيني خاورميانه است

كاشان و آران بيدگل قطب فرش ماشيني خاورميانه است

كاشان و آران بيدگل قطب فرش ماشيني خاورميانه است

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش پورتال خبري كاشان، هوشنگ قادريان در جلسه هم انديشي موانع توليد كه در سالن اجتماعات اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي كاشان برگزارشد با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي تخصصي دموتكس ويژه فرش ماشيني و دستبافت در كشورهاي خارجي، گفت: برگزاري اين نمايشگاه در رونق صنعت فرش ماشيني و دستبافت حائز اهميت است.

وي با تأكيد بر اينكه جايگاه نمايشگاه دموتكس در كاشان است، افزود: بايد تلاش كنيم تا اين نمايشگاه بين المللي دركاشان كه قطب صنعت فرش خاورميانه و كشور است برگزار شود.

به گفته وي، در خاورميانه هيچ كشوري نيست كه به اندازه ايران توليدات فرش ماشيني داشته باشد و هيچ شهري در ايران نيست كه به اندازه كاشان و آران و بيدگل توليدات فرش ماشيني داشته باشد.

دبيركميسيون موانع توليد سازمان بسيج کارگري کشور، گفت: 90 درصد از توليدات فرش ماشيني كشور در شهرستان كاشان و آران و بيدگل توليد مي شود و جايگاه نمايشگاه بين المللي درشهرستان كاشان است.

قادريان در ادامه گراني حمل و نقل در صادرات را در افزايش قيمت تمام شده محصولات صادارتي موثر خواند و عنوان كرد: يكي از اقداماتي كه بسيج كارگري به شدت پيگيري كرده است استفاده رايگان از ناوگان حمل و نقل سپاه و ارتش در امر صادرات است مي تواند در كاهش قيمت تمام شده محصولات صادراتي نقش اساسي داشته باشد.

وي همچنين از بازار داخلي و صادرات كالا بعنوان دوبال اشتغال در كشور نام برد و افزود: اگر در بخش صادرات ضمن توجه به صادرات خارج از كشور روي بازار داخلي نيز تمركز شود و اين دو بال با يكديگر حركت كنند مشكل ركود و اشتغال حل خواهد شد.

دبيركميسيون موانع توليد سازمان بسيج کارگري کشور، واردات محصولات خارجي را دشمن صنايع ايران دانست و افزود: امروز بهترين مكانهاي بازارفروش كلان شهرها و شهرستانهاي كشور در اختيار برند خارجي به ويژه تركيه قرار دارد.

قادريان با اشاره به اينكه ايراني نبايد به خود اجازه بدهد كالاهاي خارجي را كه مشابه بهتر از آن درداخل كشور توليد مي شود خريداري كند كه كمك به اقتصاد اسرائيل است، متذكر شد: سهامداران برخي از كالاهاي خارجي اسرائيلي هستند و ما بدون اينكه اطلاع داشته باشيم از توليدات كشورهاي دشمن ايران استفاده مي كنيم و دشمن را تقويت مي كنيم.

وي توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب براي استفاده از كالاي ايراني را مهم خواند و افزود: رهبراگر به دنبال رونق صنعت و توليدات داخلي هستيم و قصد نداريم كارگر ايراني از كار بيكار شود بايد نست به خريد كالاي ايراني تعصب داشته باشيم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.