فعالیت حدود ۶ هزار بافنده فرش دستباف در ایجرود

r_abbasi9 1396/10/20

فعالیت حدود ۶ هزار بافنده فرش دستباف در ایجرود

فعالیت حدود ۶ هزار بافنده فرش دستباف در ایجرود

فعالیت حدود ۶ هزار بافنده فرش دستباف در ایجرود

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : فریدون محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایجرود، با تاکید بر اینکه حمایت از بافندگان فرش در کاهش نرخ بیکاری موثر است و با توجه به فعالیت 6 هزار نفری خانواده ها در عرصه فرش، باید همه جانبه در راستای رونق این صنعت گام های بلندی برداریم تا اشتغالزایی خانگی را استحکام بخشیم، اظهار کرد: اشتغالزایی در صنعت هزینه بر است و نیاز به سرمایه های کلانی دارد اما حوزه فرش هزینه بر نیست و همه اعضای خانواده می توانند در کنار هم به این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

رئیس صنعت معدن و تجارت، ابراز کرد: سالیانه مقدار 15 هزار تا 16هزار متر مربغ فرش توسط بافندگان شهرستان ایجرود تولید می شود.
محمدی با بیان اینکه 38 مجوز مشاغل خانگی در ایجرود صادر شده است، تصریح کرد: تا به امروز 28 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: 4 مورد مجوز تاسیس کارگاه بافت فرش دست بافت در شهرستان ایجرود صادر شده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت ایجرود با بیان اینکه یک کارگاه فرش بافی در روستای بیدگینه تاسیس شده است که 8 نفر در این کار گاه مشغول بکار هستند، عنوان کرد: ایجاد کارگاه ها و تولیدی ها در شهرستان و ایجاد زیرساخت های تولید و همچنین برنامه ریزی دقیق و منسجم گام های اساسی جهت ریشه کن نمودن معضل بیکاری می تواند باشد تا سبب شکوفایی مناطق محروم شود.

وی با اشاره بر اینکه کارشناسان حوزه فرش اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان در تلاش بی وقفه و بصورت میدانی و نقطه به نقطه بافندگان فرش را شناسایی و سامان دهی می کنند در راستای توامند سازی افراد، عنوان کرد: با توجه به محدودیت هایی که بوده در تلاش هستیم افرادی که واجد شرایط هستند برای بیمه این اشخاص، اداره صنعت معدن و تجارت ایجرود در تلاش است تا این اشخاص بیمه شوند.

محمدی با بیان اینکه تسهیلات ایجاد شده از سوی دولت با توجه به اشتغال فراگیر در سطح کشور و همچنین اعتبارات ملی در زمینه ایجاد اشتغال در روستا ها در نظر گرفته شده است این تسهیلات با نرخ 6درصد و سامان دهی صورت گرفته افراد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شود، ادامه داد: بالای 60 درصد بافندگان فرش در سطح شهرستان ایجرود سامان دهی شده اند.

 

 

منبع : راه دانا

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.